Досвід формування громадянської компетентності майбутніх вчителів у ЗВО КНР

АВТОРИ

Калашник Л. С. ORCID: 0000-0003-3133-3249
доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри cхідних мов Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди
(Харків, Україна) 

Се Фей ORCID: 0000-0002-3940-2993
аспірант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету
імені Г.С. Сковороди
(Харків, Україна) 

АНОТАЦІЯ

Сучасна освіта КНР переживає сутнісні зміни, які проявляються в організаційно-управлінській, правовій, економічній модернізаціях, визначенні нових цілей та парадигм освітнього процесу, адекватних змінам, що відбуваються в сучасному китайському суспільстві. Однак при цьому зберігається традиційне для китайців домінантне значення виховного потенціалу освітнього процесу, ролі громадянської освіти учнів. Соціальне замовлення вимагає від системи освіти здійснення підготовки активної, конкурентоспроможної особистості, компетентної в рішенні життєвих, професійних проблем, готової до виконання цивільних обов’язків, відповідальної за власне благополуччя та благополуччя своєї країни. Традиційно провідна роль в цьому процесі відводиться вчителеві, який має долучити підростаюче покоління до основних громадянських цінностей китайського суспільства. Стаття висвітлює основні підходи до поняття «громадянська компетентність», а також презентує досвід КНР щодо планового формування її в майбутніх вчителях.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

  • КНР
  • громадянська компетентність
  • майбутній вчитель
  • свідомий патріотизм
  • громадянські цінності

REFERENCES

1. Bibik, N. M. (2004). Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency approach: reflexive analysis.]. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy – Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Kyiv, Ukraine: К.І.С. Pp. 47–53.

2. Danilov, D. D. (2006). Obrazovatelnaya systema «Shkola 2100» – kachestvennoe obrazovaniye dlia vsekh [Educational system “School 2100” is a high-quality education for everybody]. Moscow, Russia: Dveri.

3. Dzhgun, N. M. (2012). Pidgotovka maibutnikh uchyteliv do vyhovnoi roboty v universytetakh Kytaiskoi Narodnoi Respubliky [Preparation of future teachers for educational work at the universities of the Peop le’s Republic of China]. Candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine : H.S. Skovoroda National Pedagogical University.

4. Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» [Ukrainian state educational law]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

5. Kalashnyk, L. S. (2014). Systema socialnoho pikluvannia pro ditei-syrit u KNR [The system of social care for orphans in the People’s Republic of China]. Kharkiv, Ukraine: FOP «Rohozhnikov O.V.»

6. Kovalchuk, V. (2002). Socialna kompetentnist vchytelia yak skladova profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti [Social competence of a teacher as a component of vocational and pedagogical competence]. Socializatsiia osobystosti: Zbirnyk naukovykh prats – Socialization of a personality: Collection of scientific works, ХVІІІ, 70-76.

7. Maidanyk, O. V. (2016). Zmistovnyi aspekt poniattia «gromadianska kompetentnist» vchytelia pochatkovoyi shkoly [The meaningful aspect of the “civic competence” concept of the elementary school teacher]. Naukovyi Oglyad – Scientific Review, 7 (28), 1-13.

8. Mykhailichenko, M. V. (2007). Formuvannia hromadianskoyi kompetentnosti maibutnih uchyteliv predmetiv humanitarnoho tsyklu [Formation of humanitarian cycle future teachers civic competence]. Extended abstract candidate’s thesis. Kirovohrad, Ukraine.

9. Ovcharuk, O. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do onovlenni a zmistu osvity [Competence as a key to updating the content of education]. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: Rekomendatsii z osvitnoi polityky – Strategy for reforming education in Ukraine: Recommendations on educational policy. Kyiv, Ukraine: К.І.С. Pp. 34-67.

10. Pometun, O. I. (2005). Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti: pohliad z pozytsii suchasnoi pedahohichnoi nauky [Formation of civic competence: a view from the standpoint of modern pedagogic al science]. Visnyk program shkilnykh obminiv – Herald of School Exchange Programs, 23, 16-31.

11. Pometun, O. I. (2005). Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti: pohliad z pozytsii suchasnoi pedahohichnoi nauky [Formation of civic competence: a view from the standpoint of modern pedagogic al science]. Visnyk program shkilnykh obminiv – Herald of School Exchange Programs, 23, 16-31.

12. Wu Pinlong. (2017). Profesiini ta osobysti yakosti vchytelia [Professional and personal qualities of a teacher]. Visnyk Zheczzianskogo pedagogichnogo koledzhu – Journal of Zhejiang Pedagogical College, 435 (10), 12-15. [in Chinese].

13. Zhan Can. (2016). Pidhotovka vchyteliv khoreohrafii do patriotychnoho vykhovannia molodi u vyshchykh navchalnykh zakladakh KNR [Preparation of teachers of choreography for patriotic education of young people in higher educational institutions of the People’s Republic of China]. Candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine: H.S. Skovoroda National Pedagogical University.

14. Shevchuk, T. (2018). Hromadianska kompetentnist yak element formuvannia osobystosti maibutnikh fakhivtsiv [Civic competence as an element of forming the personality of future specialists]. Molodyi vchenyi – Young scientist, 4.1 (56.1), 85-88.

15. Shestopalyuk, O. V. (2010). Teoretychni i praktychni zasady rozvytku hromadianskoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv [Theoretical and practical principles of future teachers’ citizens competency development]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine.

DOI: 10.5281/zenodo.2621064

ЦИТУВАННЯ

Калашник Л. С., Се Фей Досвід формування громадянської компетентності майбутніх вчителів у ЗВО КНР. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 1 (157) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 61–66. (Серія: Педагогічні науки). DOI:10.5281/zenodo.2621064.

ПОВНИЙ ТЕКСТ 
PDFKalashnyk and Xie Fei

АВТОРСЬКІ ПРАВА

Згідно Закону України “Про авторське право і суміжні права” матеріал даної публікації захищено. ©Калашник Л. С., Се Фей Розповсюджується відповідно до змісту ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *