Принципи формування готовності майбутніх будівельників до самостійної навчальної діяльності в процесі фахової підготовки

АВТОР

Пащенко С. О. ORCID: 0000-0002-3770-4023
аспірант кафедри професійної освіти та  безпеки життєдіяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна) E-mail: pashchenko678@gmail.com

 

АНОТАЦІЯ

У статті розкрито особливості використання принципів у процесі формування готовності майбутніх будівельників до самостійної навчально-пізнавальної діяльності під час професійної підготовки у закладах професійно-технічної освіти. Встановлено, що в даний час формулювання принципів навчання здаються звичайними, очевидними, звичними й тільки історичний аналіз їх появи може довести, скільки часу і зусиль знадобилося для того, щоб ці положення були засвоєні як необхідні.

Мета статті – розкрити особливості використання принципів у процесі формування готовності майбутніх будівельників до самостійної навчально-пізнавальної діяльності під час професійної підготовки у закладах професійно-технічної освіти.

Методологічною основою є аналіз документів педагогічної та технічної літератури, а також систематизація й конкретизація знань майбутніх будівельників у процесі їх професійної підготовки.

Наукова новизна: теоретично обґрунтовано процес формування готовності майбутніх будівельників до самостійної навчальної діяльності під час фахової підготовки у навчальних закладах України.

Доведено, що формування готовності майбутніх працівників будівельної галузі до самостійної навчально-пізнавальної діяльності в процесі професійної підготовки засноване на принципах каскадності й таксономічності, структуризації та проблемності змісту навчання, усвідомленої перспективи. Розв’язуючи завдання майбутній працівник будівельної галузі розуміє, оцінює рівень своїх знань, умінь і навичок, а розв’язавши завдання, він набуває нових знань, вмінь і навичок. Звідси виходить можливість використовувати завдання одночасно як інструмент діагностики, інструмент формування нового знання, спочатку забезпечуючи вимоги діагностики задають цілі навчання.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

  • будівельна галузь
  • професійна підготовка
  • навчальна діяльність
  • самостійність
  • усвідомленість

REFERENCES

1. Bondarevskaia, E. V. (2009). Problemnoye pole sovremennykh obrazovatelnykh tekhnologiy. [Problem field of modern educational technologies]. Izvestiya Yuzhnogo federalnogo universiteta – Proceedings of the Southern Federal University, 7, 15–26.

2. Yelizarova, V. A. (2009). Tseli uchebnoy deyatelnosti i ikh vliyaniye na razvitiye lichnosti v nachalnom professionalnom obrazovanii. [The objectives of educational activities and their impact on the development of the individual in primary vocational education]. Almanakh sovremennoy nauki i obrazovaniya: Pedagogika. psikhologiya. sotsiologiya i metodika ikh prepodavaniya – Almanac of modern science and education: Pedagogy, psychology, sociology and methods of their teaching, 10 (29), 48–49.

3. Ivanov, V. G. (1997). Proektirovaniye soderzhaniya professionalno-pedagogicheskoy podgotovki prepodavatelya vysshey tekhnicheskoy shkoly [Designing the content of vocational and pedagogical training of a teacher of a higher technical school]. Doctor’s thesis. Kazan, Russia: Kazan State Technological University.

4. Kalmykova, Z. I. (1990). Pedagogika gumanizma [Pedagogy of humanism]. Moscow, Russia: Znaniye.

5. Klarin, M. V. (1989). Pedagogicheskaya tekhnologiya v uchebnom protsesse. Analiz zarubezhnogo opyta [Pedagogical technology in the educational process. Analysis of foreign experience]. Moscow, Russia: Znaniye.

6. Markova, A. K. Matis, T. A., & Orlov, A. B. (1990). Formirovaniye motivatsii ucheniya. Kniga dlya uchitelya [Formation of learning motivation. Teacher’s book]. Moscow, Russia: Prosveshcheniye.

7. Matyushkin, A. M. (1987). Issledovaniye psikhologicheskikh zakonomernostey protsessa myshleniya, analiza i obobshcheniya. [The study of the psychological laws of the process of thinking, analysis and synthesis]. Moscow, Russia: Vysshaya shkola.

8. Modulno-kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi kvalifikovanykh robitnykiv budivelnoi ta mashynobudivelnoi haluzei [Modular-competent approach in the training of skilled workers of the building and machine-building industries]. Monograph. (2015). Kyiv, Ukraine.

9. Nalivayko, T. E. (2000). Teoreticheskiye osnovy operatsionalno-deyatelnostnykh tekhnologiy obucheniya [Theoretical foundations of operational activity learning technologies]. Moscow, Russia : Prometey.

DOI: 10.5281/zenodo.3251178

ЦИТУВАННЯ

Пащенко С. О. Принципи формування готовності майбутніх будівельників до самостійної навчальної діяльності в процесі фахової підготовки. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 2 (158) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 248-252. (Серія: Педагогічні науки). DOI: 10.5281/zenodo.3251178.

ПОВНИЙ ТЕКСТ 
PDFPashchenko

АВТОРСЬКІ ПРАВА

Згідно Закону України “Про авторське право і суміжні права” матеріал даної публікації захищено. ©Пащенко С. О. Розповсюджується відповідно до змісту ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *