Методи формування умінь художньо-творчої самоорганізації майбутніх учителів музики

АВТОР

Хань Юйцень ORCID: 0000-0002-9748-1976
аспірант кафедри теорії та методики музичної освіти хорового співу і диригування Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова
(Київ, Україна) E-mail: 814849170@qq.com

 

АНОТАЦІЯ

Метою роботи є висвітлення змісту методів художньо-творчої резонансної взаємодії, у підґрунті яких лежить самокерований процес, коли вплив викладача резонансний обраному студентом варіанту розвитку власної художньо-творчої діяльності. У своїй основі ці методи підпорядковані меті – управління рівнем психічної та художньо-творчої активності та рефлексії майбутніх учителів музичного мистецтва як основних механізмів формування умінь художньо-творчої самоорганізації.

Методологія. В основу дослідження були покладені принципи теорії самоорганізації, їх застосування у педагогічній діяльності; психолого-педагогічні засади формування творчої особистості майбутнього вчителя; теоретико-практичні аспекти цілісної фахової підготовки вчителя музичного мистецтва. Осмислення проблеми дослідження дало підстави для визначення алгоритму організації процесу формування умінь художньо-творчої самоорганізації майбутнього вчителя музичного мистецтва під кутом зору взаємопов’язаної діяльності викладачів і студентів, надання студентам педагогічної допомоги, підтримки та сприяння розвитку їхнього досвіду художньо-творчої самоорганізації шляхом упровадження у навчальний процес методів художньо-творчої резонансної взаємодії.

Наукова новизна представленого дослідження полягає в уточненні сутності методів художньо-творчої резонансної взаємодії.

Висновки. Аналіз методів, представлених у науково-методичній літературі, доводить, що навчання майбутніх учителів музичного мистецтва повинно вийти за рамки загальноприйнятої традиційної моделі. Це означає, що викладач має бути не тільки постачальником знань, а й суб’єктом, який визначає освітній вектор кожного студента. Отже, необхідно розширити звичні межі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва за рахунок методів і прийомів навчання, які побудовані на попередньому досвіді студентів, на інтеграції різних концепцій і практик, на перенесенні знань із різних дисциплін до багажу нової фахової інформації.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

  • самоорганізація
  • уміння
  • методи
  • учитель музики

REFERENCES

1. Gapontsev, V. L., Gapontseva, M. G. & Fedorov, V. A. (2004). Primenenie ideologii sinergetiki k formirovaniju soderzhanija nepreryvnogo estestvennonauchnogo obrazovanija [Application of synergy ideology to the formation of the content of continuous natural science education]. Obrazovanie i nauka – Education and science, 6(30), 90–94.

2. Knjazkova, O. N. (2012). O ponjatii «kultura samoorganizacii lichnosti studenta» [On the concept of «culture of self-organization of the student’s personality»]. Molodoy uchenyy – Young scientist, 11, 428–432.

3. Liubyvyi, Ya. V. (2016). Sotsialna refleksiia yak mekhanizm samoorhanizatsii sotsialnykh merezh [Social reflection as a mechanism for the self-organization of social networks]. Multyversum. Filosofskyj almanakh – Multiversum. Philosophical almanakh, 1–2, 3–24.

4. Mishchykha, L. P. (2007) Psykholohiia tvorchosti. Navchalnyi posibnyk [Psychology of creativity. Tutorial]. Ivano-Frankivsk, Ukraine: Hostynets.

5. Loshkareva, E., Luksha, P., Ninenko, I., Smagin, I. & Sudakov, D. (2017). Navyki budushchego: chto nuzhno znat i umet v novom slozhnom mire. Osnovnye tezisy doklada [Skills for the future: what you need to know and be able to do in a new, complex world. The main theses of the report]. Navyki budushchego. Sayt S. P. Kurdyumova – Skills of the future. Site of S. P. Kurdyumov. Retrieved from: http://spkurdyumov.ru/ uploads/2017/10/navyki-budushhego-chto-nuzhno-znat-i-umet-v-novom-slozhnom-mire.pdf

6. Shumka, A. (2014). Sytuatyvnyi metod ta vykorystannia avtentychnoho video u navchanni inozemnoi movy [Situational method and the use of authentic video in the teaching of a foreign language]. Studia methodologica, 36, 99–105.

DOI: 10.5281/zenodo.3253073

ЦИТУВАННЯ

Хань Юйцень Методи формування умінь художньо-творчої самоорганізації майбутніх учителів музики. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 2 (158) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 285-290. (Серія: Педагогічні науки). DOI: 10.5281/zenodo.3253073

ПОВНИЙ ТЕКСТ 
PDFKhan Yuytsen

АВТОРСЬКІ ПРАВА

Згідно Закону України “Про авторське право і суміжні права” матеріал даної публікації захищено. ©Хань Юйцень Розповсюджується відповідно до змісту ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *