Структурно-функціональна модель реалізації компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх магістрів фармації

АВТОР

Рева Т. Д. ORCID: 0000-0002-3367-5931 Scopus ID 57199343009
Доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри медичної та загальної хімії, декан фармацевтичного факультету Національного медичного університету імені О. О. Богомольця
(Київ, Україна) E-mail: revatd@ukr.net

АНОТАЦІЯ

Мета роботи: розроблення й обґрунтування структурно-функціональної моделі реалізації компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх магістрів фармації.

Методологія. Для досягнення мети дослідження обрано комплекс взаємопов’язаних методів: логіко-системний аналіз – для обґрунтування дидактичних принципів навчання хімічних дисциплін майбутніх магістрів фармації в умовах запровадження компетентнісної освіти; моделювання, аналізу та синтезу – для розроблення й обґрунтування структурно-функціональної моделі реалізації компетентнісного підходу у навчанні дисциплін хімічного циклу майбутніх магістрів фармації у Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця.

Наукова новизна:

– визначено дидактичні принципи, які доцільно застосовувати у навчанні хімічних дисциплін майбутніх магістрів фармації, а саме: дисциплінарності (предметності); локальності; змінюваності.

– розроблено й обґрунтовано структурно-функціональну модель реалізації компетентнісного підходу у навчанні дисциплін хімічного циклу майбутніх магістрів фармації у Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця.

Висновки. Здійснене дослідження автором визначено як спроба окреслити вихідні теоретичні й методичні позиції формування професійної компетентності майбутніх магістрів фармації в умовах компетентнісно орієнтованої хімічної освіти у сучасному медичному закладі вищої освіти. Актуальними є логіко-системне дослідження визначених вихідних положень, а також підтвердження гіпотези про те, що результативність упровадження структурно-функціональної моделі реалізації компетентнісного підходу у навчанні дисциплін хімічного циклу майбутніх магістрів фармації у Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця визначатиметься позитивною динамікою формування у них професійної компетентності.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

  • дидактичні принципи навчання хімічних дисциплін
  • структурно-функціональна модель
  • професійна компетентність майбутнього магістра фармації

REFERENCES

1. Aleksandrov, V.V. (2000). Razvivaiuschiesia sistemy. V nauke, texnike, obschestve i kul`ture. Part 1. Teoriia sistem i sistemnoe modelirovaniie. [Developing systems. In science, technology, society and culture. Сh.1. Systems Theory and System Modeling]. Saint Petersburg, Russian Federation: Izd-vo SPbGTU, p. 69.

2. Bordovskaya, N.V, & Rean, A.A. (2006). Pedagogika: uch. posobiie. [Pedagogy : textbook]. Sankt-Peterburg, Russian Federation: Piter, p. 47.

3. Verbitskii, A. Kontekstnoe obuchenie v kompetentnostnom formate. (Kompetentnostnyi podkhod kak novaia obrazovatel`naia paradigma) [Contextual learning in competence format. (Competence approach as a new educational paradigm)] (2011). Problemy socyalno-ekonomicheskogo razvitiia Sibiri. Nauchnyi zhurnal Bratskogo hosudarstvennogo universiteta. – Problems of socio-economic development of Siberia. Scientific journal of the Bratsk State University, 4(6), 67–73. Retrieved from http://brstu.ru/static /unit/journal_2/ docs/number6/67-73.pdf

4. Hrabchenko, A. I., Fedorovich, V. O., & Haraschenko, Ya. M. (2009). Metody naukovykh doslidzhen: navch. posibnyk. [Methods of scientific research: textbook]. Kharkiv, Ukraine: NTU «KhPI», 126.

5. Kremin, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity Akad. ped. nauk Ukrainy [Encyclopedia of Education. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine]. Kyiv, Ukraine: Yurinkom Inter, р. 516.

6. Zakon Ukrainy Pro vyschu osvitu: pryiniatyi 1 lypnia 2014 roku № 1556-VII [Law of Ukraine on Higher Education from July 1 2014, № 1556-VII]. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

7. Zakon Ukrainy Pro osvitu. Proekt № 4391-d. [Law of Ukraine on Education. Project № 4391-d]. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua

8. Morze, N. V. (2003). Osnovy metodychnoyi pidgotovky vchytelia informatyky: monografiia [Fundamentals of methodical preparation of the teacher of computer science: monograph]. Kyiv, Ukraine: Kurs.

9. Reva, T. D., (2016). Dydaktychni aspekty pidhotovky maibutnikh farmatsevtiv u realiiakh formuvannia suchasnoi vyschoi medychnoi osvity v Ukraini. [Didactics aspects of preparation of future druggists are in realities of forming of modern higher medical education in Ukraine]. Visnyk Natsionalnogo aviatsiinogo universytetu. Ser.: Pedagogika. Psyhologiia. Zb. nauk. pr – Proceedings of the National Aviation University. Ser.: Pedagogy, Psychology. Сollection of scientific publications. Kyiv, Ukraine: Vyd-vo Nats. aviats. іn-tu «NAU-druk», 1(8), 114–118.

10. Reva, T. D. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid u navchanni khimii maibutnikh provizoriv: teoretychni i metodychni zasady: monografiia [Competent approach in teaching chemistry of future pharmacists: theoretical and methodical principles: monograph]. Kyiv, Ukraine: Vydavnyche pidpryiemstvo «Edelveis», 456.

11. Reva, T. D. (2014). Sposoby modernizatsii khimichnoi osvity na farmatsevtychnomu fakulteti Natsionalnogo medychnoho universytetu imeni O.O. Bogomoltsia [Methods modernization of chemical education at the pharmaceutical department of the National Bohomolets Medical University]. Naukovi zapysky Vinnytskogo derzhavnoho pedagogichnogo universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho – Scientific notes of the Vinnitsia Mikhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University, 41, 250–255.

12. Reva, T. D. (2017). Profesiino oriientovanyi kontekst navchannia khimii maibutnikh fakhivtsiv farmatsevtychnoi haluzi. [Professionally oriented context of chemistry training for future specialists in the pharmaceutical industry]. Liudynoznavchi studii: zbirnyk naukovykh prats` Drogobyts`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu imeni Ivana Franka. Seriia «Pedagogika» – «Human Studies: a collection of scientific articles of the Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Series of «Pedagogy», 4 (36), 230–238. DOI: 10.24919/2313-2094.4/36.98635.

DOI:10.5281/zenodo.3251516

ЦИТУВАННЯ

Рева Т. Д. Структурно-функціональна модель реалізації компетентнісного підходу у навчанні хімічних дисциплін майбутніх магістрів фармації. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 2 (158) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 42–48. (Серія: Педагогічні науки). DOI: 10.5281/zenodo.3251516.

ПОВНИЙ ТЕКСТ 
PDF Reva T.

АВТОРСЬКІ ПРАВА

Згідно Закону України “Про авторське право і суміжні права” матеріал даної публікації захищено. ©Рева Т. Д. Розповсюджується відповідно до змісту ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *