Ціннісне ставлення до обраної професії як одна з педагогічних умов формування професійної етики майбутніх інженерів-педагогів

АВТОР

Ярощук К. І. ORCID: 0000–0003-1935-5699
Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна) Е-mаil: katenegovskaya@ukr.net

 

АНОТАЦІЯ

У статті визначено комплекс необхідних і достатніх педагогічних умов формування професійної етики майбутніх інженерів-педагогів. Автором проаналізовано проблему формування ціннісного ставлення студентів до засвоєння змістової частини освіти як однієї з педагогічних умов ефективного формування професійної етики майбутніх фахівців.

Метою статті є дослідження проблеми формування ціннісного ставлення студентів до обраної ними професії, допомога у самовизначенні шляхів професійно-особистісного росту, що дозволить ефективно формувати професійну етику майбутніх фахівців на основі сучасних засобів та технологій навчання.

З метою визначення методології дослідження на базі матеріалів науково-методологічної інформації проведено аналіз принципів, підходів та методів вивчення зазначеної проблеми (аналіз, синтез, зіставлення, порівняння тощо).

Наукова новизна полягає в тому, що автором визначено, теоретично обґрунтовано та удосконалено комплексні знання про професійну етику особистості; знання щодо змісту професійної етики як компонента професійної культури, стимулюючого успішність професійної діяльності майбутніх інженерів-педагогів, а також визначено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування професійної етики майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки.

Автор статті робить висновки про те, що формування ціннісного ставлення майбутніх інженерів-педагогів до фахової підготовки є складним процесом, який здійснюється в декілька етапів, дотримання яких забезпечить ефективне формування у студентів ціннісного ставлення до змістовної частини освіти, що закріплює її значущість на рівні індивідуальних потреб і цілей. Подальшого розвитку набули основні положення (безпосереднє керівництво професійною підготовкою, організаційне і методичне забезпечення професійної підготовки, надання практичної допомоги та контроль за станом її організації) професійної підготовки майбутніх фахівців інженерно-педагогічної галузі як відкритої, динамічної системи.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

  • професійна етика
  • професійна культура
  • інженер-педагог
  • педагогічні умови
  • ціннісне ставлення
  • фахова підготовка

REFERENCES

1.Akinshina, O. N. (2001). Nauchno-pedagogicheskie usloviya formirovaniya tsennostnogo otnosheniya studentov k uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti v protsesse innovatsionnogo obucheniya [Scientific and pedagogical conditions for the formation of students’ value attitude to educational and cognitive activity in the process of innovative learning]. Candidate’s thesis: 13.00.08 . Lipets. gosud. ped. un-t. Lipetsk. Russia.

2. Arishina, E. S. (2004). Formirovanie tsennostnogo otnosheniya u studentov vuza k professionalnoy deyatelnosti [The formation of the value attitude of university students to professional activities]. Candidate’s thesis: 13.00.08/ Magnitogor. gosud. un-t. Magnitogorsk, Russia.

3. Yesipova, Ye. V. (2007). Kulturologicheskie osnovy formirovaniya tsennostnogo otnosheniya k pedagogicheskoy professii [Culturological foundations of the formation of the value attitude to the teaching profession]. Candidate’s thesis: 13.00.08. Pridnetrov. gosud. un-t im. T.G. Shevchenka. Rostov-na-Donu, Russia.

4. Іstorіya ukraїnskoї shkoli і pedagogіki: khrestomatіya [History of Ukrainian school and pedagogy textbook] (2003) / uporyad. O.O. Lyubar; za red. V.G. Kremenya. Kiїv, Ukraine: Znannya.

5. Karpova, G. A. (1987). Funktsii inzhenera-pedagoga kak istochnik formirovaniya soderzhaniya ego podgotovki [Functions of an engineer-teacher as a source for the formation of the content of his training]. Soderzhanie podgotovki inzhenerov-pedagogov: Sb. nauch. st. Sverdlovskiy inzhenerno-pedagogicheskiy institut. Sverdlovsk, Russia.

6. Keyv, M. A. (2006). Formirovanie tsennostnogo otnosheniya k matematicheskim znaniyam u studentov – budushchikh uchiteley matematiki v protsesse obucheniya diskretnoy matematike [The formation of a value attitude to mathematical knowledge among students – future mathematics teachers in the process of teaching discrete mathematics]. Candidate’s thesis : 13.00.02. Krasnoyar. gosud. ped. un-t im. V. P. Astafeva. Krasnoyarsk. Rossiya.

7. Kusherets, V. I. (2003). Neobhidnist svitoglyadnoyi ta metodologichnoyi pereorientatsiyi sistemi osviti [Need for ideological and methodological reorientation of the education system]. Tribuna – Tribune, 9-10, 11–13.

8. Naumchik, V. N. (1999). Etika pedagoga [Ethics of the teacher]. Minsk, Belorusiya: Universitetskoe.

9. Profesіyna etika vishchoї osvіti [Professional ethics of higher education] (2015) / za red. A.P. Alekseєnko, K. І. Karpenko, L. O. Goncharenko, V. V. Deyneka. Kharkіv, Ukraine^ KhNMU.

10. Slastenin, V. A. (2004). Teoriya i metodika professionalnogo obrazovaniya [Theory and methodology of vocational education]. Moskva, Russia: Akademiya.

DOI: 10.5281/zenodo.3614713

ЦИТУВАННЯ

Ярощук К. І. Ціннісне ставлення до обраної професії як одна з педагогічних умов формування професійної етики майбутніх інженерів-педагогів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 4 (160) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2019. C. 229–234. (Серія: Педагогічні науки). DOI: 10.5281/zenodo.3614713

ПОВНИЙ ТЕКСТ 
PDFYuriichuk N.

АВТОРСЬКІ ПРАВА

Згідно Закону України “Про авторське право і суміжні права” матеріал даної публікації захищено. ©Ярощук К. І. Розповсюджується відповідно до змісту ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *