Вісник №156

Титул

1 (235.8 KiB)

  1. Зміст 184-187

    2 (389.4 KiB)

  2. Абрамов В. В. [Психологическая сущность понятия “речевая культура учащихся”]{The psychological essence of the concept “students’ speech culture”}3-7

    3 (442.4 KiB)

  3. Аверьянова В. В. [Формирование иноязычного потенциального словарного запаса]{Formation of potential vocabulary in a foreign language}8-11

    4 (443.7 KiB)

  4. Акулич Ю. Е. [Коммуникативно-прагматическая ситуация “оценочность” как речевая тактика в ситуативном общении] {Communicative-pragmatic situation “evaluativeness” as a speech tactic in a situative communication}12-15

    5 (441.7 KiB)

  5. Биконя О. П., Іванишина В. П. [Методичні передумови організації самостійної позааудиторної роботи з ділової англійської мови з використанням мультимедійного посібника]{Methodological prerequisites of independent extracurricular self-study work on business english using a multimedia textbook}16-19

    6 (504.5 KiB)

  6. Бобир С. Л. [Тенденції розвитку іншомовної освіти в Україні в європейському вимірі]{Tendencies of foreign language education development in Ukraine in european dimension}20-24

    7 (526.0 KiB)

  7. Булавенко С. Д. [Модернізація самоврядування школярів у формі учнівського менеджменту як засобу формування соціальної активності особистості]{Modernization of self-governing schools in the form of public management as a means of forming social activity of personality}25-28

    8 (690.2 KiB)

  8. Василюк Т. В. [Об энциклопедичности толковых словарей] {About the encyclopedic character of explanatory dictionaries}29-33

    9 (456.1 KiB)

  9. Ващило О. В. [Моделювання навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологічного мовлення]{Modelling of the esp monologue speech teaching process to future mechanical engineers}34-38

    10 (557.0 KiB)

  10. Гандзюра Л. О., Пономарьова В. А. [Особливості навчання англійської мови студентів 1 курсу спеціальності “інформаційні технології” в умовах різнорівневих груп]{Peculiarities of teaching english to multilevel groupsof first-year students specializing in it}39-43

    11 (530.9 KiB)

  11. Дзіман Г. М. [Використання хмарного середовища у змішаному навчанні слухачів військових спеціальностей академічного письма англійською мовою]{Cloud computing in blended learning model for english academic writing(for students of military specialties)}44-47

    12 (539.5 KiB)

  12. Dudoladovа А. V., Dudoladovа L. V. [Mall technology in language learning and teaching]48-50

    13 (395.0 KiB)

  13. Dudoladova O. V. [Learner autonomy: developing the necessary skills] 51-53

    14 (390.4 KiB)

  14. Захарова М. С. [Основные формы работы со специальной научной литературой в неязыковом вузе]{The main forms of work with scientific special literature at non-linguistic higher education institutions}54-56

    15 (435.1 KiB)

  15. Зозуля О. Л. [Обучение немецкой профессионально-ориентированной лексике с использованием компьютерных технологий]{Teaching german vocational vocabulary by mean of computer technologies}57-61

    16 (560.3 KiB)

  16. Кміть О. В. [Пріоритетні тенденції англомовної початкової освіти в контексті концепції “нова українська школа”]{Priority tendencies of english-language education in the context of new ukrainian school conception}62-65

    17 (434.9 KiB)

  17. Корнєва З. М. [Когнітивно-дискурсивний підхід до викладання іноземної мови професійного спрямування у закладах вищої освіти технічного профілю]{Cognitive and discourse approach to teaching esp at tertiary universities}66-71

    18 (463.1 KiB)

  18. Криштоп И. С. [Традиции и новаторство в пьесе Эдны Миллей “aria da capo”]{Traditions and innovation in Edna Millay’s play “aria da capo”}72-75

    19 (449.5 KiB)

  19. Курманова Б. Ж., Унгарбаева Г. И. [О методологических и методических основах трехъязычного образования в Казахстане]{On methodological and methodical basis of trilingual education in Kazakhstan}76-80

    20 (571.9 KiB)

  20. Lytvyn S. V., Perminova V. A., Sikaliuk A. I. [Esp teaching: teacher as a facilitator]81-83

    21 (393.1 KiB)

  21. Мацнєва О. А. [Структура та зміст методичної компетентності майбутнього викладача англійської мови як непрофільної дисципліни]{The structure and content of the methodological competence of the prospective practitioner of english as a non-major}84-87

    22 (499.2 KiB)

  22. Носко М. О., Гаркуша С. В., Воєділова О. М., Разумейко Н.С., Багінська О. В. [Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до використання здоров’язбережувальних технологій]{Formation of future physical education teachers’ readiness to use health saving technologies}88-93

    23 (518.3 KiB)

  23. Охременко С. В. [Технологія створення освітнього середовища на основі онлай технологій]{Technology of creating an educational environment based on online technologies}94-100

    24 (665.3 KiB)

  24. Павленко А. Е., Павленко Г. В., Строганова О. А. [Соотношение конструкций “did+инфинитив”, “used to+инфинитив” и “would+инфинитив” как средств выражения хабитуальности в дорсетском диалекте английского языка]{The correlation of “did / used to / would + infinitive” constructions as means of expressing habituality in the south-western varieties of english (focus on the dorset dialect)}101-104

    25 (525.4 KiB)

  25. Пинюта И. В., Захарченя Н. И. [Технология развития критического мышления в обучении студентов чтению профессионально-ориентированных текстов медиаресурсов]{Technology of critical thinking development in teaching students to read professionally-oriented media texts}105-108

    26 (492.6 KiB)

  26. Полієнко Г. О., Міненок А. О. [Соціально-виховні практики у благодійних закладах ХІХ – початку ХХ ст.]{Charitable organizations and their social and educational practices in the 19th – early 20th centuries} 109-113

    27 (448.8 KiB)

  27. Починок Т. В. [Развитие студентов в процессе обучения межкультурному общению]{Students’ development in the process of teaching intercultural communication}114-117

    28 (442.9 KiB)

  28. Починок Т. В., Буракова В. В. [Использование культуроведчески насыщенных текстов для обучения межкультурному общению]{Using culturally enriched texts for teaching intercultural communication}118-120

    29 (432.5 KiB)

  29. Рубанюк Н. В. [Опыт организации олимпиад с применением google форм]{Experience of organizing an olympiad in google forms}121-124

    30 (449.3 KiB)

  30. Сальникова Е. Г. [Реализация сказочно-фантазийной картины мира в женской прозе С. Ахерн]{Realization of а fantastic worldview in С. Ahern’s female prose}125-129

    31 (454.2 KiB)

  31. Сатинова В. Ф. [Концептуальные основы обучения иностранному языку в условиях информатизации языкового образования]{Conceptual foundations of teaching foreign language in the conditions of informatization of language education}130-133

    32 (453.7 KiB)

  32. Смоліна С. В. [Стан усвідомлення поняття “особистість” студентами – майбутніми учителями англійської мови]{The state of future teachers of english awareness of the concept «personality»}134-138

    33 (452.7 KiB)

  33. Стельмах Д. О. [Вимоги до рівня сформованості компетентності майбутніх учителів іноземної мови в англійському монологічному мовленні]{Requirements to english speech production competence of the future teachers of foreign languages}139-142

    34 (441.4 KiB)

  34. Тарнопольський О. Б., Кабанова М. Р., Бредбієр П. В. [Співвідношення некомунікативних та умовно-комунікативних вправ у навчанні мовних аспектів іноземної мови у вищій школі]{The ratio of non-communicative and provisionally communicative exercises in teaching language aspects of foreign languages at higher schools}143-148

    35 (453.4 KiB)

  35. Українська О. О. [Підходи до формування методичної контрольно-оцінювальної компетентності у майбутніх викладачів іноземної мови]{Approaches to developing student teachers’ language assessment competency}149-153

    36 (528.0 KiB)

  36. Федорець В. М. [Методологічні та інтелектуально-ціннісні аспекти технологізації діагностики здоров’я та ризиків для життя учнів у контексті розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах післядипломної освіти]{Methodological and intellectual-value aspects pf technologization of diagnostics of health and life risks for pupils in the context of health preserving competence development of a physical education teacher in the conditions of post-graduate education}154-169

    37 (736.4 KiB)

  37. Чжоу Геян [Формування готовності до художньої комунікації у майбутніх вчителів музики: організаційно-методичні аспекти]{Formation of readiness for artistic communication in future teachers of music: organizational and methodical aspects}170-173

    38 (497.9 KiB)

  38. Shilo E. V., Liubanets I. I., Markevich V. I. [Positive aspects of the use of information and communication technologies in the course of teaching a foreign language]174-178

    39 (443.8 KiB)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *