РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Тамара Скорик Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-1442-6024

DOI:

https://doi.org/10.58407/231905

Ключові слова:

освіта,, критичне мислення, майбутні вчителі мистецтва, організаційно-педагогічні умови, педагогічна діяльність

Анотація

Постановка проблеми. Професійна підготовка вчителя мистецтва базується на концепції освітньої парадигми ХХІ ст., яка розглядає освіту як динамічну систему, що передбачає збалансованість процесів набуття знаннєвої компоненти та соціальної, в яких увага до розвитку критичного мислення як наскрізної здатності займає одне із провідних місць.
Методологія. У науковій розвідці використано методи теоретичного дослідження (аналіз, абстрагування, систематизація, узагальнення) застосовувалися для узагальнення теоретико-методологічних засад щодо сутності критичного мислення, його компонентів та визначення педагогічних умов. Методологічною основою дослідження є положення теорії пізнання, теорії професійного становлення у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях, теорія мотивації у навчальній та професійній діяльності.
Мета статті – визначити та обґрунтувати організаційно-педагогічні умови розвитку критичного мислення майбутніх учителів мистецтва.
Наукова новизна. Обґрунтовано важливість розвитку критичного мислення майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Запропоновано організаційно-педагогічні умови розвитку критичного мислення майбутніх учителів мистецтва: дотримання педоцентричного підходу, надання пріоритету методам проблемного навчання, застосування певного алгоритму у проведенні занять: мотивація – виклик – розв’язання – рефлексія, організація фасилітованого освітнього середовища.
Висновки. Дотримання зазначених організаційно-педагогічних умов дозволяє створити освітнє середовище, в якому здобувач освіти відчуває себе активним суб’єктом навчання, здатним до критичної оцінки інформації, яку він засвоює, розвиває навички до аналізування, систематизації отриманих знань, аргументування власних суджень тощо. Правомірно стверджувати, що розвиток критичного мислення майбутніх учителів мистецтва сприяє більш ефективному здійсненню професійної діяльності, зростанню їхньої конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг.

Біографія автора

Тамара Скорик , Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Researcher ID GBE-4746-2022
Scopus-Author ID 57219148730
Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри мистецьких дисциплін,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Vukina N. V., Dementiievska N. P., Sushchenko I. M. (2007). Krytychne myslennia: yak tsomu navchaty: naukovo-metodychnyi posibnyk. [Critical thinking: how to teach it: a scientific and methodological guide] Za nauk. red. O. I. Pometun. Kharkiv.

Innovatsiini tekhnolohii navchannia: navch. posibn. dlia stud. vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. (2017). [ Innovative learning technologies] Kol. avtoriv; vidp. red. Bakhtiiarova Kh. Sh.; nauk. red. Aristova A.V.; uporiadn. slovnyka Volobuieva S.V. Kyiv : NTU

Kharchenko N. (2016). Krytychne myslennia yak kharakterystyka suchasnoi osobystosti pidlitka. [Critical thinking as a characteristic of modern personality of a teenager] Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023