КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ІНТЕГРОВАНОЇ МУЗИЧНО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/231915Ключові слова:
інтегрована музично-освітня діяльність, критерії та рівні готовностіАнотація
У статті зазначено, що інтеграція України у світовий освітній простір та вдосконалення національної системи вищої освіти актуалізує якість підготовки вчителів початкової школи. Підкреслено, що пріоритетним напрямом освітніх програм початкової ланки навчання визначена інтеграція як найперспективніший шлях розвитку освіти. Наголошено, що інтеграція музичного мистецтва у зміст шкільних предметів є провідним чинником всебічного розвитку дитини, її талантів і здібностей.
Мета статті: визначити критерії та рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності.
Методологія. У процесі дослідження використано теоретичні методи аналізу та синтезу дисертаційних досліджень сучасних науковців, узагальнення їхніх розробок.
Наукова новизна полягає у визначенні критеріїв та рівнів готовності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності, які дозволять зробити кількісний і якісний аналіз отриманих результатів формувально-випробувального етапу експерименту та загальні висновки дослідження.
Зміст готовності майбутніх учителів початкової школи до музично-освітньої діяльності охоплює: форми, методи, засоби навчання для створення та підтримки інтересу до предметів музично-естетичного циклу.
На основі теоретичного аналізу сучасних наукових досліджень визначено критерії (мотиваційний, когнітивний, творчий, практично-діяльнісний, особистісно-рефлексивний) та рівні (елементарний, репродуктивний, конструктивний, продуктивно-творчий) готов-ності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності.
Висновки. Визначені критерії та рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до інтегрованої музично-освітньої діяльності дозволяють оцінити якість професійної підготовки майбутніх фахівців. Подальшого дослідження потребує статистична обробка зібраних даних формувально-випробувального етапу експерименту.
Посилання
Doroshenko T. V. (2016). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zabezpechennia osnov zahalnoi muzychnoi osvity uchniv [Theoretical and methodological bases of future primary school teachers training for providing learners with general music education fundamentals]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Chernihiv, Ukraine: Desna Polihraf.
Krasovska O. O. (2017). Teoretychni ta metodychni zasady prfoesiinoi pidhtovky maibutnikh uchyteliv pochat-kovoi shkoly u haluzi mystetskoi osvity zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii [Theoretical and methodical principles of professional preparation of future teachers of initial school in industry of artistic education by facilities of innovative technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr, Ukraine.
Sinopalnykova N. M. (2010). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv do zastosuvannia intehrovanykh form orhanizatsii navchalnoho protsesu v pochatkovii shkoli [Pedagogical conditions of training prospective teachers for using integrative forms of teaching process organization in primary school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine.
Khyzhna O. P. (2008). Teoretyko-metodolohichni ta metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do zabezpechennia osnov mystetskoi osvity ychniv pochatkovoi shkoly [Theoretical-methodological and methodical principles of future teachers preparation to providing bases of artistic education of primary school students]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine.