НАВЧАННЯ ПОЧАТКІВ ПРОГРАМУВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Ключові слова:
програмування, лінійні конструкції, логічне мислення, мова програмування САнотація
У статті проаналізовано навчальні матеріали українських науковців, вказано на недостатність матеріалів для формування азів програмування в початківців. Запропоновано поповнити загальний доробок задачами логічного плану та з елементами моделювання, які повинні викликати інтерес у школярів, і разом з тим сприяти розвитку їх логічного мислення. Матеріал містить опис побудови математичних моделей запропонованих задач, слайди з поясненнями та код їх реалізації мовою програмування С++.
Мета. Розробити окремі компоненти методики навчання початків програмування для учнів середніх шкіл, детально описати задачі, які б викликали у них інтерес до програмування.
Методологія. Вивчення та аналіз наукових публікацій, навчально-методичних видань, підбір різнопланових задач з інформатики для зацікавлення учнів з урахуванням досвіду роботи в середній школі, системний підхід до навчання інформатики.
Наукова новизна. Підібрано цікаві задачі, зроблено їх детальний опис, описано методику їх навчання з використанням слайдів із поясненнями та коду їх реалізації мовою програмування С++.
Висновки. Запропонована методика успішно використовувалась при проведенні початкових занять з учнями Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школиінтернату з поглибленим вивченням окремих предметів (УЗСШІзПВОП), на літніх та зимових учнівських школах з програмування в Кременчуці та на літніх школах з програмування в Хусті. Багато учнів УЗСШІзПВОП почали захоплюватись програмуванням, брали участь в олімпіадах і ставали призерами різних етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики. Причому за останні три роки щороку хтось з учнів не тільки був у числі переможців олімпіади всеукраїнського рівня, а й виборював призові місця на Європейській юніорській олімпіаді з інформатики. Також вказаний підхід пройшов успішне апробування в умовах дистанційного навчання.