ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
академічна доброчесність, дистанційне навчання, контроль, творчі завдання, онлайн платформиАнотація
Стрімкий розвиток дистанційного навчання у зв’язку з пандемією COVID-19, загострив питання академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти, оскільки викладачі втратили значну частину інструментів для контролю її дотримання при написанні контрольних робіт або складанні заліків та екзаменів, які були доступні в аудиторії при візуальному контакті зі студентами.
Метою даної статті є запропонувати практичні рекомендації щодо забезпечення дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти при вивченні англійської мови.
Методологія: зміст роботи базується на власному досвіді авторів та підкріплюються науковими дослідженнями. Таким чином, в той час як проблема порушення принципів академічної доброчинності при написанні наукових робіт є широко дослідженою, наукова новизна даної роботи полягає в тому, що вперше у вітчизняній методиці узагальнено практичний досвід та запропоновані рекомендації для забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності саме в навчальному процесі, що ускладнюється в умовах дистанційного навчання.
Зроблено висновок, що для дотримання академічної доброчесності здобувачами вищої освіти варто починати з роз’яснень що таке академічна доброчесність, чому вона є важливою, і якими будуть наслідки її порушення для формування свідомого ставлення до даного питання серед здобувачів вищої освіти. Окрім того, в умовах онлайн-навчання, актуальності набувають платформи, які передбачають контроль за онлайн-рухами користувачів, а також на перший план виходять творчі завдання, які унеможливлюють подачу ідентичних робіт. Підкреслено важливість атмосфери, яка створюється викладачем та спрямована на самостійну роботу студентів та їх підтримку. Реакція на порушення принципів академічної доброчесності має бути миттєвою і відповідати етичним принципам прийнятим у закладі вищої освіти в цілому.