НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У РІЗНОРІВНЕВИХ ГРУПАХ
Ключові слова:
різнорівневий підхід, різнорівнева група, стратегії викладання, диференційоване навчання, непрофільна дисциплінаАнотація
Стаття присвячена методиці навчання іноземної мови здобувачів вищої освіти у різнорівневих групах немовних спеціальностей у закладах вищої освіти.
Мета роботи. Визначено та обґрунтовано методичні стратегії різнорівневого навчання, що сприятимуть ефективному формуванню у здобувачів вищої освіти професійної комунікативної компетенції та оптимізують процес навчання іноземної мови у групах з різним рівнем мовленнєвої підготовки. З’ясовано, що одним із способів вирішення даної проблеми є застосування диференційованого підходу в навчанні іноземної мови, який передбачає врахування індивідуальних особливостей здобувачів вищої освіти.
Методологія. Вивчена та проаналізована психолого-педагогічна та методична література з досліджуваної теми; застосовано емпіричні методи: цілеспрямоване спостереження за навчальним процесом; анкетування та інтерв’ювання, порівняння. Наукова новизна. Вивчено вітчизняний і закордонний досвід диференціації навчання у різнорівневих групах; визначено зміст поняття різнорівневого підходу до навчання іноземної мови; з’ясовано складнощі викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у групах з різним рівнем підготовки; запропоновано методичні стратегії організації роботи у різнорівневих групах на засадах диференційованого підходу.
Висновки. Зроблено висновок, що особливості технології диференційованого навчання та системи оцінювання його результатів вимагають розроблення спеціальної методики контролю за навчально-пізнавальною діяльністю здобувачів вищої освіти і перевірки засвоєних знань, умінь і навичок. Перспективними напрямками подальших розвідок вбачаємо дослідження недоліків застосування різнорівневого підходу для викладачів і негативних аспектів навчання для здобувачів вищої освіти та розв’язання проблеми оцінювання професійно спрямованої іншомовної комунікативної компетенції здобувачів вищої освіти немовних спеціальностей.