ОЦІНЮВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ - ДЕЗИДЕРАТ ДИДАКТИЧНИХ КАДРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • В. Ф. Місліцкі Доктор педагогічних наук, доцент кафедри психопедагогіки та дошкільної освіти, Тираспольський Державний Університет, (Кишинів, Республіка Молдова) https://orcid.org/0000-0001-7868-4439

Ключові слова:

оцінка, мовна компетентність, критерії оцінювання, інструменти оцінювання, атестовані результати, дошкільний вік, молодший шкільний вік

Анотація

Оцінка мовних компетентностей дітей – це дезидерат вчителів дошкільної та початкової освіти, що стосується забезпечення формального, неформального, неофіційного контексту, та спричиняє підвищення якості мовної освіти.

Мета дослідження. У проблемному дослідженні забезпечення наступності у процесі формування мовних компетентностей дітей метою проведеного нами педагогічного експерименту визначено: оцінити рівень мовної компетентності дошкільників та дітей у початковій школі на основі спеціального типу володіння мовою – вживання граматичних форм румунських іменників.

Методологія. У роботі визначено критерії оцінювання, застосовано такі методи дослідження: бесіда, тестування, аналіз продуктів діяльності дітей, статистична обробка експериментальних даних, узагальнення, дедукція. Стандартизовані інструменти, застосовані в дослідженні, дозволили представити отримані результати щодо рівня сформованості мовної компетентності у дошкільників та молодших школярів.

Новизна та оригінальність дослідження спричинена розробкою та впровадженням методу оцінювання мовної компетентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Висновки. Обробка та інтерпретація експериментальних даних дозволила зробити висновки: розробка та впровадження методів оцінювання рівня підготовки мовної компетентності дітей сприяли виявленню сучасного стану та особливостей сучасного використання сучасними дітьми іменникових форм у різних контекстах вираження; з віком рівень мовної компетентності дітей зростає.

Downloads

Опубліковано

22.01.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ