ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З МЕТОЮ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Ключові слова:
здоров’язбережувальна парадигма, здоров’язбережувальне освітнє середовище, здоровий спосіб життя, мотиваційна діяльність, молодь, соціальнопедагогічна діяльністьАнотація
У статті здійснено аналіз особливостей підготовки майбутніх вчителів біології та основ здоров’я до соціально-педагогічної діяльності з метою ефективної популяризації здорового способу життя серед молоді.
Метою статті є визначення особливостей підготовки майбутніх педагогів до соціально-педагогічної діяльності, направленої на дотримання молоддю здорового способу життя та формування в учасників освітнього процесу мотивації до збереження і зміцнення власного здоров’я.
Методологія. Методологічною основою дослідження є системний та особистісноорієнтований підходи до аналізу психолого-педагогічної літератури та педагогічного досвіду з питань соціально-педагогічної діяльності майбутніх вчителів біології та здоров’я людини щодо мотивації молоді до формування здорового способу життя. У роботі використано багаторівневий системний аналіз наукових джерел, що ґрунтується на філософському, загальнонауковому та частково-науковому та конкретно-науковому рівнях пізнання.
Наукова новизна полягає у встановленні основних підходів до підготовки майбутніх вчителів біології та основ здоров’я до соціально-педагогічної діяльності з метою формування мотивації до здорового способу життя, що ґрунтуються на аналізі основних факторів впливу освітнього середовища та залежить від єдності навчання та виховання, якості формування здоров’язбережувальної парадигми у педагогічній діяльності.
Висновки. Соціально-педагогічна діяльність вчителя як різновид його професійної діяльності, має на меті створення належних умов для успішної соціалізації учнів у соціально-виховному середовищі школи, засвоєння ними соціокультурного досвіду задля підготовки до самореалізації в суспільстві, надання допомоги дітям, а також їхнім сім’ям у випадках негативного впливу соціально-педагогічних чинників та має значний вплив на формування здорового способу життя у молоді. Учнівській та студентській молоді в закладах освіти необхідно створити мотиваційне та практичне підґрунтя для свідомої здоров’язбережувальної поведінки, яке б дозволило сформувати стійкі переконання пріоритетності питань індивідуального здоров’я, високої працездатності та довголіття. Соціально-педагогічна діяльність вчителя біології та основ здоров’я, що має на меті популяризацію здорового способу життя, забезпечує формування мотивації до підтримання здоров’я населення на різних рівнях (особистісному, сімейному, груповому, колективному, національному, глобальному) означає залучення до розв’язання цієї проблеми не лише галузі охорони здоров’я, але й освіти, культури, соціальної роботи тощо.