СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
професійна підготовка, система, заклади вищої освіти, інформаційні технології, фахові дисципліниАнотація
У статті розкрито особливості системи підготовки майбутніх викладачів професійного навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій в закладі вищої освіти. Встановлено, що широкомасштабне упровадження в освітній процес засобів інформаційно-комунікаційних технологій під час вивчення фахових дисциплін призводить до того, що студенти та педагог можуть бути розділені в освітньому процесі у просторі й часі, але при цьому відбувається нібито очна дидактична взаємодія їх між собою. Студент може позитивно чи негативно оцінювати свій успіх або невдачу, прагнути до досягнень чи не задумуватися над цим, докладати зусиль, щоб забезпечити успіх, або, навпаки, реально досягати чи не досягати успіху.
Доведено, що інформаційні технології, як мультимедіа, впливають на майбутніх викладачів дедалі частіше, коли в процесі оброблення інформації вони можуть неправильно розв’язати фахове завдання. Однак такі інформаційно-комунікаційні технології сприяють опануванню студентами умінь, за допомогою яких вони можуть засвоювати цей потік інформації. Для цього під час використання технології мультимедіа в навчанні треба перевести основну увагу з пристроїв передавання великих обсягів інформації на засоби структурованого дослідження, що ґрунтуються на мисленні.
Мета роботи – розкрити особливості системи підготовки майбутніх викладачів професійного навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій в закладі вищої освіти.
Методологічною основою є системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний та аксіологічний підходи до професійної підготовки майбутніх викладачів під час використання інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі.
Наукова новизна: розкрито й обґрунтовано особливості системи підготовки майбутніх викладачів професійного навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій у закладі вищої освіти та основи формування професійних знань і вмінь студентів у освітньому процесі.
Висновок: З’ясовано, що використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі дає можливість майбутнім викладачам організувати безперервне і ґрунтовне засвоєння навчального матеріалу. У навчальній практиці інформаційні технології в більшості випадків застосовують як допоміжній засіб у комплексі з іншими засобами, що значно інтенсифікує цей процес. Але для підвищення ефективності освітнього процесу сучасні технічні засоби необхідно використовувати як цілісний самостійний продукт.
Посилання
Bondar, V., Shaposhnikova, I. (2013). Adaptyvne navchannya studentiv yak peredumova realizatsiyi kompetentnisnoho pidkhodu do profesiynoyi pidhotovky vchytelya [Adaptive learning of students as a prerequisite for the implementation of a competency-based approach to teacher training]. Ridna shkola – Native school, 11, 36–41.
Ihnatenko H. V., Ihnatenko O. V. (Ed.). (2013). Profesiyna pedahohika : navchalʹnyy posibnyk [Professional pedagogy: a textbook]. Kyiv, Ukraine : Vydavnychyy Dim «Slovo.
Savchenko O. Y. (1997). Dydaktyka pochatkovoyi shkoly : pidruchnyk dlya studentiv pedahohichnykh fakultetiv [Primary school didactics: a textbook for students of pedagogical faculties]. Kyiv, Ukraine : Abrys.
Yanchenko, T. V. (2016). Prohramovane navchannya yak rezulʹtat evolyutsiyi idey pedolohiyi ta bikhevioryzmu [Programmed learning as a result of the evolution of the ideas of pedology and behaviorism]. Molodyy vchenyy – Young scientist, 12, 550-554.
Yatsynina, N. O. (2008). Formuvannya informatsiyno-tekhnolohichnoyi kompetentsiyi maybutnʹoho vchytelya u navchalʹnomu protsesi pedahohichnoho universytetu [Formation of information-technological competence of the future teacher in the educational process of the pedagogical university]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine.
Dowling, C. (1987) Mind your language: computers and communication. Tomorrow's Technology Today. Proceedings of the Fifth Australian Computers in Education Conference. Adelaide : Computers in Education Group of South Australia. P. 39–43.
Poster, M. (1990). The Mode of Information: Poststructuralism and Social Context. Cambridge, UK : Polity Press.