ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ – МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ПРАВООХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
компетентність, педагогічна компетентність, професійна компетентність, педагогічні умови, професійна підготовка офіцерівАнотація
У сучасному світі, який дуже стрімко змінюється, ключова роль належить освіті. Освіта – це один з основних факторів стійкого розвитку держави і суспільства. Наповнення новим змістом системи професійної підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти пов’язано з необхідністю врахування вимог нового освітнього стандарту для підготовки фахівців спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність», імплементацією міжнародних стандартів у правоохоронній та кримінальновиконавчій сфері, що проектує вектор вдосконалення змістовності й розуміння формування професійної компетентності майбутніх офіцерів та персоналу ДКВС України, інших правоохоронних органів, особливо однієї з її складових – педагогічної компетентності.
Метою дослідження є визначення напрямів вдосконалення професійної підготовки магістрів – майбутніх офіцерів правоохоронної діяльності крізь призму основних підходів щодо конструювання педагогічної компетентності, як складової їх професійної компетентності.
Методологія базується на сучасних положеннях педагогічної науки, права і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення процесу формування педагогічної компетентності майбутніх офіцерів та персоналу ДКВС України, інших правоохоронних органів.
Наукова новизна. Виконані дослідження дозволили виявити основні підходи щодо формування знань, вмінь та навичок, необхідних для вирішення педагогічних завдань у професійній діяльності майбутніх фахівців правоохоронної діяльності, які здобували ступінь магістра.
Висновки. Автором статті виконаний аналіз сучасної ситуації розвитку процесу формування педагогічної компетентності, як складової професійної компетентності, майбутніх фахівців правоохоронної діяльності, в тому числі офіцерів ДКВС України, які є здобувачами вищої освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
Висвітлені основні принципи конструювання педагогічних завдань, структуровані умови підготовки майбутніх фахівців правоохоронної діяльності, в тому числі офіцерів ДКВС України, для формування педагогічної компетентності. Також запропоновано шляхи використання комплексу інтерактивних методів для закріплення знань та набуття навичок з метою підвищення рівня готовності до здійснення психолого-педагогічного виду службово-професійної діяльності, загального вдосконалення процесу професійної підготовки майбутніх фахівців правоохоронної діяльності.
Посилання
Anishchenko, V.O. (2020). Stupeneva profesiina pidhotovka ofitseriv Derzhavnoi kryminalno-vykonavchoi sluzhby Ukrainy: teoriia ta praktyka : monohrafiia [ Degree professional training of officers of the State Criminal-Executive Service of Ukraine: theory and practice]. Chernihiv, Ukraine : SCRIPTORIUM, 476.
Darmohrai, P. V. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv Derzhavnoi penitentsiarnoi sluzhby Ukrainy u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional competence of future officers of the State Penitentiary Service of Ukraine in the process of professional training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi, Ukraine, 20.
Koba, O. V. (2013). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv vnutrishnikh viisk MVS Ukrainy u protsesi vyvchennia taktyko-spetsialnykh dystsyplin [Formation of professional competence of future officers of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in the process of studying tactical-special disciplines] : Candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine, 200.
Kobzar, V. V. (2015). Vplyv umov pratsi penitentsiarnoi systemy na formuvannia sluzhbovo-profesiinykh i osobystykh stereotypiv povedinky yii personalu v sluzhbovomu ta sotsialnomu seredovyshchi [The influence of working conditions of the penitentiary system on the formation of professional and personal stereotypes of the behavior of its staff in the work and social environment]. Molodyi vchenyi – Young scientist, № 4 (2), 114–117.
Predytkevych, O. S. (2018). Formuvannia hotovnosti komandyriv viiskovykh pidrozdiliv Zbroinykh syl Ukrainy do pedahohichnoi fasylitatsii u systemi pisliadyplomnoi osvity [Formation of readiness of commanders of military units of the Armed Forces of Ukraine for pedagogical facilitation in the system of postgraduate education]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 314.
Sushkov, O. O. (2017). Kultura upravlinskoi diialnosti ofitsera derzhavnoi penitentsiarnoi sluzhby Ukrainy [Culture of managerial activity of the officer of the state penitentiary service of Ukraine]. Visnyk Penitentsiarnoi asotsiatsii Ukrainy – Bulletin of the penitentiary association of Ukraine, № 1, 65–74.
Tohochynskyi, O. M. Teoretychni i metodychni osnovy formuvannia sotsialnoi kompetentnosti slukhachiv ta kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy [Theoretical and methodical bases of formation of social competence of listeners and cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Doctor’s thesis. Chernihiv, Ukraine, 2016.
Osvitno-profesiina prohrama «Pravookhoronna diialnist» druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 262 «Pravookhoronna diialnist» haluzi znan 26 «Tsyvilna bezpeka» [Educational and professional program «Law enforcement» of the second (master’s) level of higher education in the specialty 262 «Law enforcement» in the field of knowledge 26 «Civil Security»] / Skhvaleno vchenoiu radoiu Akademii Derzhavnoi penitentsiarnoi sluzhby. Chernihiv, Ukraine, 2018.