ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ДО ЗДІЙСНЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДІ

Автор(и)

Ключові слова:

соціально-педагогічна діяльність, заклади середньої освіти, майбутні вчителі біології та основ здоров’я, мотивація до здорового способу життя

Анотація

Статтю присвячено розгляду актуальних питань підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я до ефективного здійснення соціально-педагогічної діяльності з метою виховання здорової молоді. Запропоновано теоретичний аналіз специфіки провадження соціально-педагогічної діяльності вказаними фахівцями у контексті освітніх нормативних документів. Розглянуто особливості та визначено умови формування особистості майбутнього вчителя біології та основ здоров’я в процесі професійної підготовки у закладі вищої освіти.

Метою статті є визначення актуальних питань підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я у закладах вищої освіти до здійснення соціально-педагогічної діяльності з метою формування мотивації до здорового способу життя в учнівської молоді.

Методологія. Методологічною основою дослідження є системний та особистісноорієнтований підходи до аналізу психолого-педагогічної літератури та педагогічного досвіду з питань соціально-педагогічної діяльності. У роботі використано багаторівневий системний аналіз наукових джерел, що ґрунтується на філософському, загальнонауковому та частково-науковому та конкретно-науковому рівнях пізнання.

Наукова новизна полягає у встановленні основних підходів до формування готовності майбутніх учителів біології та основ здоров’я до здійснення соціально-педагогічної діяльності як умови формування мотивації до здорового способу життя молодого покоління.

Висновки. Формування професійної особистості майбутнього вчителя біології та основ здоров’я для майбутньої практичної діяльності в закладі загальної середньої освіти передбачало підготовку студентів до здійснення соціально-педагогічної діяльності, зокрема з метою популяризації здорового способу життя та формування мотивації до нього. Питання ефективного формування готовності майбутніх учителів біології та основ здоров’я до провадження соціально-педагогічної діяльності у закладах середньої освіти набуває особливої актуальності саме в контексті здійснення роботи по формуванню мотивації учнів до здійснення здорового способу життя. Готовність майбутніх педагогів до вказаного виду діяльності виявляється у налаштованості студентів на соціально-педагогічну діяльність, усвідомленні ними мотивів і потреб у цій діяльності у наявності глибоких і різнобічних предметних знань з дисциплін обраного фаху й психологопедагогічних, методичних знань, умінь і навичок стосовно роботи з учнями закладів середньої освіти.

Біографії авторів

О. Б. Мехед, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Scopus Author ID : 6506181994
Researcher ID: AAC-7333-2021
Кандидат біологічних наук, доцент,
завідувач кафедри біології
Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

С. В. Рябченко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри біології
Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Kapska, A.I., Bezpalko, O.V., Vainola, R.K. (2002). Aktualni problemy sotsialno-pedahohichnoi roboty : modulnyi kurs dystantsiinoho navchannia [Actual problems of social and educational work: modular distance learning course]: Kyiv, Ukraine, 2002. 164.

Bezpalko, O.V. (2009). Sotsialna pedahohika : skhemy, tablytsi, komentari : navchalnyi posibnyk [dlia stud. vyshch. navch. zakl]. [Social pedagogy : charts, tables, comments : tutorial [for higher school students] : Kyiv, Ukraine : Center of educational literature, 2009. 208.

Ivantsiv, O. Ya. (2000). Pidhotovka studentiv biolohichnykh fakul’tetiv universytetiv do pedahohichnoyi diyal’nosti v protsesi vyvchennya fakhovykh dystsyplin [Preparation of students of biological faculties of universities for pedagogical activity in the process of studying of professional disciplines]. Еxtended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine, 2000.

Mekhed, O. B., Ryabchenko, S. V., Zhara, G. I. (2019). AnalIz faktorIv, scho vplivayut na formuvannya zdorovogo sposobu zhittya molodI [Youngsters healthy lifestyle factors analysis]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Chernihivskyy kolehium» imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauki – Bulletin of T.H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Pedagogical sciences, № 3 (159), 262–267.

Nosko, M. O., Hryshchenko, S. V., Nosko, Yu. M. (2013). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia: navchalnyi posibnyk [Shaping a healthy lifestyle] : a textbook. Kyiv, Ukraine: Lesya, 160.

Nosko, M. O., Harkusha, S. V., Voiedilova, O. M. (2014). Zdoroviazberezhuvalni tekhnolohii u fizychnomu vykhovanni [Health-saving technologies in physical education]: monograph. Kyiv, Ukraine : SPD Chalchinska N. V. 300.

Nosko, M., Mekhed, O., Ryabchenko, S., Ivantsova, O., Denysovets, I., Griban, G., Prysyazhniuk, S., Oleniev, D., Kolesnyk, N., & Tkachenko, P. (2020). The influence of the teacher’s social and pedagogical activities on the health-promoting competence of youth. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9 (9), 18–28.

Downloads

Опубліковано

18.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ