ВЗАЄМНЕ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Автор(и)

Ключові слова:

дистанційне навчання, група, взаємне навчання, якість

Анотація

Всесвітня пандемія COVID-19 обумовила загально-національний перехід на дистанційну форму навчання та загострила низку питань щодо забезпечення якості навчання у закладах вищої освіти. Зокрема, уваги потребує питання організації індивідуальної підтримки студентів в умовах роботи в багаточисельних групах.

Мета статті – обґрунтувати важливість використання взаємного навчання здобувачів вищої освіти при опануванні англійської мови в умовах загального карантину для компенсації нестачі індивідуальної підтримки та запропонувати конкретні методи і технології організації та моніторингу навчального процесу.

Методологія дослідження базується на аналізі наукової та методичної літератури, а також на емпіричному досвіді використання взаємного навчання студентів до і під час карантину.

Наукова новизна полягає в тому, що вперше описано досвід використання взаємного навчання здобувачів вищої освіти під час опанування англійської мови в умовах загального карантину, виокремлено особливості організації такого процесу та специфічні функції викладача.

Висновки. Взаємне навчання одногрупників завжди було частиною життя студентів і може бути формалізованим у рамках вищої освіти через заохочення студентів до «репетиторства / наставництва», зменшуючи таким чином недоліки дистанційного навчання. Найважливіше, що всі виграють від цього: студент, який навчається, отримує допомогу в опануванні навчального матеріалу й підвищує свою успішність; студент-репетитор вдосконалює власні навички й уміння, отримує досвід викладання та підвищує мотивацію до професії разом із додатковими балами; викладач – додатковий ресурс для покращення успішності студентів загалом. За умов карантину взаємне навчання дозволяє оптимізувати час і зусилля викладача та надає механізми залучення студентів з недостатнім технічним оснащенням.

Біографії авторів

Н. М. Гайдай, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Викладач кафедри педагогіки
та методики викладання іноземних мов,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Г. В. Дивнич, Національний університет «Чернігівська політехніка»

ResearcherID: R-1613-2016
Кандидат наук з державного управління
доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування,
Національний університет «Чернігівська політехніка»
(Чернігів, Україна)

Посилання

Bernatska, O. V. (2020). Formuvannia inshomovnoi kompetentnosti studentiv za umov dystantsiinoho navchannia inozemnoii movy [Formation of Foreign Language Competence of Students in Terms of Distance Learning of a Foreign Language]. Humanitarnyi korpus, 33 (1), 16–19. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/29512/1/Bernatska.pdf

Olkhovska, A. S. (2020). Dystantsiine navchannia maibutnikh perkladachiv: zasoby ta dosvid uprovadzhennia [Distance Teaching of Future Translators: Tools and Implementation Experience]. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series «Foreign philology. Methods of teaching foreign languages», 91. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/15870

Cohen, R., Sampson, J., and Boud, D. J. (2001). Peer Learning in Higher Education: Learning from & with Each Other / edited by D. Boud, R. Cohen & J. Sampson. London: Kogan Page. Retrieved from https://books.google.com.ua/books/about/Peer_Learning_in_Higher_Education.html?id=0djaxDeZZXsC&redir_esc=y

Gogus, A. (2012). Peer Learning and Assessment. In: Seel, N. M. (eds). Encyclopedia of the Sciences of Learning. Springer, Boston, MA. Retrieved from https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007%2F978-1-4419-1428-6_146

Downloads

Опубліковано

25.01.2024