ВЗАЄМНЕ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
Ключові слова:
дистанційне навчання, група, взаємне навчання, якістьАнотація
Всесвітня пандемія COVID-19 обумовила загально-національний перехід на дистанційну форму навчання та загострила низку питань щодо забезпечення якості навчання у закладах вищої освіти. Зокрема, уваги потребує питання організації індивідуальної підтримки студентів в умовах роботи в багаточисельних групах.
Мета статті – обґрунтувати важливість використання взаємного навчання здобувачів вищої освіти при опануванні англійської мови в умовах загального карантину для компенсації нестачі індивідуальної підтримки та запропонувати конкретні методи і технології організації та моніторингу навчального процесу.
Методологія дослідження базується на аналізі наукової та методичної літератури, а також на емпіричному досвіді використання взаємного навчання студентів до і під час карантину.
Наукова новизна полягає в тому, що вперше описано досвід використання взаємного навчання здобувачів вищої освіти під час опанування англійської мови в умовах загального карантину, виокремлено особливості організації такого процесу та специфічні функції викладача.
Висновки. Взаємне навчання одногрупників завжди було частиною життя студентів і може бути формалізованим у рамках вищої освіти через заохочення студентів до «репетиторства / наставництва», зменшуючи таким чином недоліки дистанційного навчання. Найважливіше, що всі виграють від цього: студент, який навчається, отримує допомогу в опануванні навчального матеріалу й підвищує свою успішність; студент-репетитор вдосконалює власні навички й уміння, отримує досвід викладання та підвищує мотивацію до професії разом із додатковими балами; викладач – додатковий ресурс для покращення успішності студентів загалом. За умов карантину взаємне навчання дозволяє оптимізувати час і зусилля викладача та надає механізми залучення студентів з недостатнім технічним оснащенням.
Посилання
Bernatska, O. V. (2020). Formuvannia inshomovnoi kompetentnosti studentiv za umov dystantsiinoho navchannia inozemnoii movy [Formation of Foreign Language Competence of Students in Terms of Distance Learning of a Foreign Language]. Humanitarnyi korpus, 33 (1), 16–19. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/29512/1/Bernatska.pdf
Olkhovska, A. S. (2020). Dystantsiine navchannia maibutnikh perkladachiv: zasoby ta dosvid uprovadzhennia [Distance Teaching of Future Translators: Tools and Implementation Experience]. Visnyk of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series «Foreign philology. Methods of teaching foreign languages», 91. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/15870
Cohen, R., Sampson, J., and Boud, D. J. (2001). Peer Learning in Higher Education: Learning from & with Each Other / edited by D. Boud, R. Cohen & J. Sampson. London: Kogan Page. Retrieved from https://books.google.com.ua/books/about/Peer_Learning_in_Higher_Education.html?id=0djaxDeZZXsC&redir_esc=y
Gogus, A. (2012). Peer Learning and Assessment. In: Seel, N. M. (eds). Encyclopedia of the Sciences of Learning. Springer, Boston, MA. Retrieved from https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007%2F978-1-4419-1428-6_146