ВПРОВАДЖЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОЗДОРОВЧИХ ПРОГРАМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
індивідуальна оздоровча програма, студенти, здоров’яАнотація
Соціальне значення закладів вищої школи ХХI століття – створювати ситуації, в яких буде формуватися особистість, здатна до саморозвитку і повноцінного виконання професійної діяльності. Але ця творча функція вищої школи зазнала девальвації: відбулася переорієнтація з освітньої цілі на навчальну, що означає засвоєння студентом великого обсягу інформаційного матеріалу без його свідомого застосування у майбутньому житті. У сфері фізичного виховання це недопустимо, оскільки без розуміння корисності фізичних вправ, без свідомого ставлення до занять фізичною культурою не можливо сформувати у студентів звичку вести здоровий спосіб життя, що є запорукою творчого довголіття та здоров’я.
Усвідомлення та дотримання принципів здорового способу життя є одним із важливих питань сьогодення. Сучасний високотехнологічний етап розвитку суспільства вимагає від людини надшвидкого та гармонійного розвитку своїх фізичних, психічних можливостей, вдосконалення адаптаційних механізмів за допомогою дбайливого ставлення до самого себе, залучення до фізичної культури, впровадження у повсякденне життя науково обґрунтованих рекомендацій щодо раціонального режиму праці, відпочинку, харчування, рухової активності, а також вміння застосовувати індивідуальні оздоровчі програми.
Мета – вивчення сучасних підходів до побудови індивідуальних оздоровчих програм у студентів.
Методологія роботи полягала у розробці теоретичних принципів побудови індивідуальних оздоровчих програм, аналіз стану здоров’я студентів та навчання здоров’ю через впровадження оздоровчої програми.
Наукова новизна – вперше узагальнені дані про сучасні технології розробки індивідуальних оздоровчих програм; розроблені принципи побудови індивідуальних оздоровчих програм у студентів.
Висновки: доведена реалізація в освітньому процесі ідеї побудови та застосування індивідуальних оздоровчих програм студентами, яка дає змогу покращити рівень обізнаності студентами знань про здоров’я та здоровий спосіб життя, розраховувати власні сили та дії, які спонукають їх до самостійної оздоровчої діяльності та ведуть до збільшення резервів власного здоров’я.