ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ВЕБ-КВЕСТУ ПРИ ВИВЧЕННІ УЧНЯМИ АДАПТАЦІЙНОГО КУРСУ ІНФОРМАТИКИ: НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ АНАЛІЗ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232402Ключові слова:
навчання, інформатика,, квест-технологія, веб-квест, Інтернет, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
Актуальність теми зумовлена тим, що сьогодні у практиці викладання адаптаційного курсу інформатики застосовується немало інноваційних педагогічних технологій, однією із яких є веб-квести. Водночас, сучасними вченими, методистами та вчителями по-різному визначається педагогічна сутність цієї технології. Незважаючи на достатньо велику кількість публікацій із зазначеної проблематики, поза увагою дослідників перебувають питання практичного застосування квест-технологій при вивченні учнями 5–6 класів навчального предмету «Інформатика».
Мета роботи – встановлення педагогічної сутності веб-квестів та особливостей застосування цієї інноваційної технології на уроках інформатики.
Методологічною основою є результати наукового пошуку М. Камедії, якою ця технологія розглядається як інтерактивне та проєктне навчання, М. Трусюк – як один із засобів поглиблення математичних знань майбутніх учителів. Н. Руденко, Д. Широков, І. Лецюк розглядають реалізацію цієї технології при підготовці майбутніх учителів початкових класів, Р. Мельниченко – у підготовці майбутніх учителів біології, післядипломній педагогічній освіти – І. Сокол.
Наукова новизна. З’ясовано, що веб-квести є одним із різновидів відомого у науці методу проєктів, адже, в основі веб-квестів перебуває проєктна методика, яка орієнтує учнів на проведення самостійної діяльності через індивідуальну, парну та групову роботу, а також на розв’язання важливої навчальної проблеми. Також веб-квести варто розглядати одним із різновидів квест-технології, у якій поєднується проєктний метод, проблемне та ігрове навчання, які здійснюються через застосування інформаційно-комунікаційних технологій в мережі Інтернет.
Висновки. Проведення алгоритму веб-квесту проводиться через технологію проблемного навчання. Кінцевий навчальний продукт веб-квесту може поставати в якості виконаного завдання, різних мультимедійних презентацій тощо. Сюжет базується на ігровій технології та має командний характер. Технологія передбачає використання комп’ютерних програм та можливостей інформаційних ресурсів Інтернет.