ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242719Ключові слова:
майбутні вчителі та викладачі АМ, професійно орієнтована лінгвістична компетентність, квазіпрофесійні завдання, етапи змішаного навчанняАнотація
Професійно орієнтована лінгвістична компетентність (ПОЛК) концептуалізується як оволодіння та удосконалення майбутніми фахівцями професійно орієнтованим мовним матеріалом з метою його використання в усному і писемному мовленні та охоплює низку компетентностей, основними з яких є фонетична, лексична, граматична. Передбачено, що
компетентності у техніці читання і письма вже сформовані у студентів на високому рівні.
Практична реалізація технології ЗН – це така організація освітнього процесу, де традиційне навчання в аудиторії доповнюється дистанційним й самостійним навчанням за
допомогою цифрових інструментів та застосунків Microsoft Teams, Mentimeter, Slido, Padlet тощо. Окреслено позааудиторний та аудиторний етапи ЗН.
Мета статті: представити завдання задля оволодіння ПОЛК, на основі якої формується мовленнєва та лінгвосоціокультурна компетентності майбутніх учителів і викладачів англійської мови (АМ).
Методологія: використано комплекс взаємопов’язаних теоретичних методів аналізу та синтезу наукових публікацій з баз даних Інтернет-ресурсів; узагальнення педагогічного досвіду. Означені методи дослідження ґрунтуються на ідеях змішаного та контекстного навчання.
Наукова новизна: проєктування завдань ЗН формування ПОЛК майбутніх учителів і викладачів АМ під час викладання навчальної дисципліни «Практика усного і писемного мовлення англійської мови».
Висновки. ЗН має потенціал бути ефективним в умовах сьогоднішньої університетської освіти, оскільки підтримує необхідну інтерактивність, узгоджується з навчальним контентом та передбачає значну кількість часу для самостійної роботи, дозволяє максимально наблизити навчальний процес до реальних ситуацій в умовах квазіпрофесійної діяльності, дає змогу оптимізувати часові витрати викладача, а також підвищити ефективність процесу формування ПОЛК майбутніх фахівців.