ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Алла Мельник Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри германських і романських мов, Київський національний лінгвістичний університет https://orcid.org/0000-0002-9093-1225

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242719

Ключові слова:

майбутні вчителі та викладачі АМ, професійно орієнтована лінгвістична компетентність, квазіпрофесійні завдання, етапи змішаного навчання

Анотація

Професійно орієнтована лінгвістична компетентність (ПОЛК) концептуалізується як оволодіння та удосконалення майбутніми фахівцями професійно орієнтованим мовним матеріалом з метою його використання в усному і писемному мовленні та охоплює низку компетентностей, основними з яких є фонетична, лексична, граматична. Передбачено, що
компетентності у техніці читання і письма вже сформовані у студентів на високому рівні.
Практична реалізація технології ЗН – це така організація освітнього процесу, де традиційне навчання в аудиторії доповнюється дистанційним й самостійним навчанням за
допомогою цифрових інструментів та застосунків Microsoft Teams, Mentimeter, Slido, Padlet тощо. Окреслено позааудиторний та аудиторний етапи ЗН.
Мета статті: представити завдання задля оволодіння ПОЛК, на основі якої формується мовленнєва та лінгвосоціокультурна компетентності майбутніх учителів і викладачів англійської мови (АМ).
Методологія: використано комплекс взаємопов’язаних теоретичних методів аналізу та синтезу наукових публікацій з баз даних Інтернет-ресурсів; узагальнення педагогічного досвіду. Означені методи дослідження ґрунтуються на ідеях змішаного та контекстного навчання.
Наукова новизна: проєктування завдань ЗН формування ПОЛК майбутніх учителів і викладачів АМ під час викладання навчальної дисципліни «Практика усного і писемного мовлення англійської мови».
Висновки. ЗН має потенціал бути ефективним в умовах сьогоднішньої університетської освіти, оскільки підтримує необхідну інтерактивність, узгоджується з навчальним контентом та передбачає значну кількість часу для самостійної роботи, дозволяє максимально наблизити навчальний процес до реальних ситуацій в умовах квазіпрофесійної діяльності, дає змогу оптимізувати часові витрати викладача, а також підвищити ефективність процесу формування ПОЛК майбутніх фахівців.

Downloads

Опубліковано

16.09.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ УЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ