НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ ЄС У СТАРШІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242805Ключові слова:
історія ЄС, методика навчання історії, навчання історії у старшій школі, дослідницька діяльність, інтерактивні методиАнотація
Мета дослідження – проаналізувати особливості навчання історії Європейського Союзу у старшій школі.
Методологія дослідження ґрунтувалася на основі діяльнісного, компетентісного та особистісно орієнтованого підходів до навчання історії. Використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу, узагальнення та порівняння для комплексного дослідження нормативно-правових документів і науково-педагогічної літератури; для вивчення окремих прикладів освітніх ініціатив, які є ефективними при навчанні історії ЄС, залучено метод кейс-стаді.
Наукова новизна. Проблема навчання історії Європейського Союзу у старшій школі дістала поглибленого вивчення. Уперше узагальнено особисті практики навчання історії ЄС у 10-11 класах на уроках, а також у позаурочній та позашкільній діяльності (з досвіду роботи в Чернігівському обласному науковому ліцеї та співпраці з ОКПНЗ «Чернігівська МАН учнівської молоді»). Схарактеризовано дослідницькі та інтерактивні методи навчання, які є ефективними при навчанні історії Європейського Союзу та європейського вибору України.
Висновки. У процесі дослідження обґрунтовано, що навчання історії ЄС у старшій школі може відбуватися як в межах освітніх компонентів «Всесвітня історія» та «Історія України», так і під час позаурочної та позашкільної діяльності. З огляду на актуальність євроінтеграційної проблематики та психолого-вікові особливості здобувачів освіти старшої школи доцільно використовувати інтерактивні, дослідницькі, особистісно орієнтовані методи навчання та методичні прийоми, спрямовані на розвиток творчого і критичного мислення. Такий підхід сприятиме формуванню загальних та предметних компетентностей. Подальші перспективи дослідження пов’язані з розробкою даної проблематики в межах інтегрованого курсу.