СТАЖУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ З НАПРЯМКУ «ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО»

Автор(и)

  • Євгеній Говоров Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри лісового господарства та агротехнологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0006-9780-2668

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242903

Ключові слова:

освіта, лісове господарство, вища освіта, науково - педагогічні працівники, стажування, Болонський процес, Німеччина

Анотація

У статті розкрито проблематику та актуальність професійного зростання працівників освіти в сучасних умовах. Встановлені певні складнощі в професійній діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників. Доведена необхідність як внутрішнього, так і міжнародного стажування, як фактору професійного зростання, подальшого поглиб­лення та інтеграції в Європейський освітній простір. Визначені основні завдання та напрямки закордонного стажування, а саме: поступова інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір, вивчення напрямків наукової діяльності, встановлення стійких зв’язків з можливістю подальшої співпраці; вивчення системи освіти, досвіду організації освітньої, організаційної, методичної, наукової та виховної діяльності. Стосовно галузі «Лісове госпо­дарство» в статті на прикладі Національно університету біоресурсів і природокористу­вання, розгля­нуто їх позитивний досвід співпраці та стажування в Німеччині, країні з сучасними техно­логіями, законодавством та багаторічними традиціями в галузі лісового господарства.

Мета роботи – доведення актуальності стажування працівників освіти як такого, та закордонного зокрема, що є важливим і необхідним чинником їх професійного зростання.

Методологія. Систематизація та вивчення наукових публікацій, аналіз наукової та навчальної літератури, інтернет-джерел, розкриття основних дефініцій проблеми, що вивчається, узагальнення та висновки.

Наукова новизна. Полягає у визначенні протиріч що виникли у сучасному  педагогічному середовищі стосовно їх професійного зростання, та стають на заваді професійного удоско­налення, та одночасному визначенні шляхів їх розв'язання, зокрема за допомогою стажування.

Висновки. Необхідність впровадження у навчальний процес новітніх педагогічних технологій, створення нових методів та форм навчання не можлива без постійного самовдосконалення викладача, який повинен постійно оновлювати свої компетентності в особистісно-професійній сфері (предметна галузь, новітні педагогічні технології, особис­тісні якості). Потужним інструментом для цього є стажування, зокрема закордонне.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ