СТАЖУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ З НАПРЯМКУ «ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242903Ключові слова:
освіта, лісове господарство, вища освіта, науково - педагогічні працівники, стажування, Болонський процес, НімеччинаАнотація
У статті розкрито проблематику та актуальність професійного зростання працівників освіти в сучасних умовах. Встановлені певні складнощі в професійній діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників. Доведена необхідність як внутрішнього, так і міжнародного стажування, як фактору професійного зростання, подальшого поглиблення та інтеграції в Європейський освітній простір. Визначені основні завдання та напрямки закордонного стажування, а саме: поступова інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір, вивчення напрямків наукової діяльності, встановлення стійких зв’язків з можливістю подальшої співпраці; вивчення системи освіти, досвіду організації освітньої, організаційної, методичної, наукової та виховної діяльності. Стосовно галузі «Лісове господарство» в статті на прикладі Національно університету біоресурсів і природокористування, розглянуто їх позитивний досвід співпраці та стажування в Німеччині, країні з сучасними технологіями, законодавством та багаторічними традиціями в галузі лісового господарства.
Мета роботи – доведення актуальності стажування працівників освіти як такого, та закордонного зокрема, що є важливим і необхідним чинником їх професійного зростання.
Методологія. Систематизація та вивчення наукових публікацій, аналіз наукової та навчальної літератури, інтернет-джерел, розкриття основних дефініцій проблеми, що вивчається, узагальнення та висновки.
Наукова новизна. Полягає у визначенні протиріч що виникли у сучасному педагогічному середовищі стосовно їх професійного зростання, та стають на заваді професійного удосконалення, та одночасному визначенні шляхів їх розв'язання, зокрема за допомогою стажування.
Висновки. Необхідність впровадження у навчальний процес новітніх педагогічних технологій, створення нових методів та форм навчання не можлива без постійного самовдосконалення викладача, який повинен постійно оновлювати свої компетентності в особистісно-професійній сфері (предметна галузь, новітні педагогічні технології, особистісні якості). Потужним інструментом для цього є стажування, зокрема закордонне.