ВИКОРИСТАННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ольга Лілік Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови, літератури та журналістики, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5187-1944
  • Леонід Бивалькевич Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти та інформатики, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5500-416X

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242919

Ключові слова:

імерсивні технології, професійна підготовка, заклади вищої освіти, майбутні учителі, здобувачі вищої освіти, освітній процес, дистанційне навчання

Анотація

Мета – схарактеризувати особливості використання імерсивних технологій у професійній підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання.

Методологія. У процесі наукового пошуку використано комплекс різних методів, які забезпечили вірогідність і об’єктивність сформульованих висновків і рекомендацій, зокрема: аналіз нормативно-правової бази й наукової літератури – з метою визначення сучасного стану дослідження проблеми й окреслення перспектив; зіставлення – для порівняння поглядів різних учених на проблему використання імерсивних технологій у професійній підготовці вчителів, а також для визначення особливостей застосування цих технологій у процесі викладання різних освітніх компонентів; індукції та дедукції, систематизації й узагальнення – для формулювання висновків.

Дослідження здійснене на основі поєднання положень низки методологічних підходів, зокрема: компетентнісного (для визначення особливостей використання імерсивних технологій у професійній підготовці вчителів задля формування в них передбачених професійним стандартом учителя компетентностей), діяльнісного (залучення здобувачів освіти до активної освітньої діяльності в процесі використання імерсивних технологій), особистісно орієнтованого (для врахування індивідуальних особливостей здобувачів вищої освіти під час використання імерсивних технологій у професійній підготовці вчителів).

Наукова новизна. Схарактеризовано особливості застосування імерсивних технологій у професійній підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. 

Висновки. Імерсивні технології відображають сучасний стан розвитку цифрових, а також мережевих інформаційних технологій і комунікацій. Широке впровадження інформаційних технологій в освітню діяльність, різноманіття програмних засобів та інформаційних ресурсів дають змогу студентам набути навичок роботи з онлайновими інформаційними ресурсами; стимулюють їх до розв’язання поставлених проблем і завдань у межах певного навчального курсу, а також до досягнення максимального результату навчання. Водночас застосування імерсивних технологій як у межах загальнотехнічних навчальних дисциплін, так і в контексті суспільно-гуманітарних, зокрема української і зарубіжної літератур, можуть призвести до зростання ролі самостійної роботи здобувачів освіти з різноманітними джерелами інформації, підвищення їхньої навчальної мотивації та пізнавального інтересу, необхідність оволодіння цифровою компетентністю.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА