ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242924Ключові слова:
методика навчання інформатики, компетентність, модуль, зміст дисципліниАнотація
У статті обґрунтовуються внесення змін до змісту дисципліни «Методика навчання інформатики», визначаються загальні і фахові компетентності студентів, що формуються в процесі вивчення даної дисципліни. Метою навчальної дисципліни є засвоєння студентами базових понять методики інформатики та змісту відповідного загальноосвітнього предмету середньої школи, оволодіння вміннями використовувати найбільш раціональні методи, організаційні форми та засоби навчання, розробляти методичні рекомендації щодо їх застосування в освітньому процесі і дистанційному навчанні, а також підвищення інформаційної компетентності. Автор пропонує відповідно до сучасного рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та вимог до побудови правового суспільства доповнити модуль «Теорія та методика виховної роботи» темами «Профілактика Інтернет-залежності та булінга» та «Дотримання авторських прав».
В процесі дослідження сформовано послідовність цілісних логічно завершених блоків навчального матеріалу, які вибудувались у програму дисципліни «Методика навчання інформатики». Метою розробленої програми є формування інформаційної та правової культури студентів, тобто знань, умінь та навичок, необхідних для забезпечення кваліфікованого викладання інформатики у своїй майбутній професійній діяльності, здатності до подальшого професійного розвитку впродовж життя.
Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні змісту дисципліни «Методика навчання інформатики» та визначення загальних і фахових компетентностей студентів, що формуються в процесі навчання.
Методологія дослідження включає вивчення та аналіз навчально-нормативної документації, психологічної, педагогічної, методичної літератури, навчальних програм, періодичних фахових видань, матеріалів конференцій з метою визначення стану та перспектив розробленості досліджуваної проблеми, уточнення базових понять дослідження; вивчення та аналіз змісту дисципліни «Методика навчання інформатики», визначення загальних і фахових компетентностей студентів, що формуються в процесі навчання.
Наукова новизна полягає в уточненні та обґрунтуванні внесення змін до змісту дисципліни «Методика навчання інформатики», визначенні загальних і фахових компетентностей студентів, що формуються в процесі вивчення даної дисципліни.
Висновки. Було обґрунтовано зміни змісту дисципліни «Методика навчання інформатики», а також визначено загальні та фахові компетентності студентів, що формуються в процесі вивчення навчання.