ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ДО ТЕХНОЛОГО-МЕТОДИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242930Ключові слова:
майбутні вчителі природничих дисциплін, технологізація освітнього процесу, технолого - методична діяльність, технолого - методичний інструментарій педагогічного дизайну, педагогічні умовиАнотація
Метою статті є теоретичне обґрунтування продуктивності, вивчення змісту і структури підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до технолого-методичної діяльності як важливого ресурсу підвищення якості їх педагогічного професіоналізму та збагачення їх технолого-методичного потенціалу.
У дослідженні використані методи аналізу, узагальнення, конкретизації, екстраполяції і моделювання досліджуваного процесу. Задля перевірки визначених теоретичних положень застосовано педагогічний експеримент з формування готовності майбутніх учителів природничих дисциплін до технолого-методичної діяльності та методи якісного, кількісного та статистичного аналізу.
Наукова новизна дослідження полягає у конкретизації мети та методологічних підходів до формування готовності до майбутніх учителів природничих дисциплін до технолого-методичної діяльності, здійсненні моделювання її організації як способу структурування змісту, способів, форм, технологій в системі професійної підготовки студентів до використання засобів технологізації освітнього процесу; виокремленні й обґрунтуванні педагогічних умов, що зумовлюють якість її впливу на професійне зростання студентів. З-поміж них: забезпечення культурно-технологічного освітнього середовища у закладі вищої освіти, активізація суб’єктної позиції кожного студента, надання свободи вибору ним технологічних завдань та інноваційних технологій; технолого-методичне забезпечення та психолого-педагогічний супровід оволодіння студентами технологічними знаннями, уміннями й навичками. Експериментально підтверджено ефективність системи підготовки студентів до технолого-методичної діяльності, використання інструментарію педагогічного дизайну і створення технічно-методичного забезпечення освітнього процесу.
Висновки. Унаслідок узагальнення результатів дослідження експериментально підтверджено, що продуктивність професійної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до технолого-методичної діяльності суттєво підвищується за рахунок обґрунтування, розробки теоретичних і методичних її основ та їх реалізації в спеціально створених педагогічних умовах в системі закладу вищої освіти.