ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (МАТЕМАТИКА) У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ НАУКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ»

Автор(и)

  • Анна Шкіра Викладач кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid/org/0000-0002-7818-9670

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242932

Ключові слова:

компетентність, компетентнісний підхід, дослідницька компетентність, середня освіта, магістранти, професійна підготовка, курс Основи наукової комунікації іноземною мовою »

Анотація

У статті розглянуто особливості формування дослідницької компетентності студентів другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Математика) у процесі вивчення дисципліни «Основи наукової комунікації іноземною мовою». Автор аналізує значення навчальної дисципліни як обов’язкового компонента в структурі освітньої програми, яке дозволяє якісно формувати дослідницьку компетентність майбутніх учителів математики, що сприяє їхньому професійному зростанню успішному включенню у сучасний науковий простір.

Метою статті є визначення важливих змістових складових і методичних прийомів, які сприяють розвитку дослідницької компетентності у студентів-математиків шляхом формування навичок академічного письма англійською мовою, ознайомлення з процедурою підготовки грантових заявок і міжнародних наукових проєктів, апробації наукових результатів власних досліджень .

Методологія дослідження включає компетентнісний підхід до вивчення формування дослідницької компетентності майбутніх учителів. Теоретичні методи аналізу змісту освітньо-професійних програм, освітньо-кваліфікаційних характеристик, науково-методичних публікацій дозволили систематизувати основні компоненти дослідницької компетентності. Емпіричні методи педагогічного спостереження за науково-дослідною роботою студентів дали змогу оцінити хід формування дослідницьких навичок магістрантів в процесі навчання.

Наукова новизна дослідження полягає у розробленні адаптованої методики формування дослідницької компетентності магістрантів, яка поєднує професійну підготовку майбутніх учителів математики з навичками англомовної наукової комунікації.

Висновки. Курс «Основи наукової комунікації іноземною мовою» є обов’язковим компонентом професійної підготовки магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Математика). Він сприяє інтеграції студентів до глобальної наукової спільноти через формування навичок написання наукових текстів англійською мовою, участі у грантових програмах і використання цифрових платформ для дослідницької діяльності. Аналіз змістових модулів курсу дозволив виділити його ключові особливості: розробку і презентацію академічних текстів, опанування віртуальних навчальних середовищ для досліджень і викладання, а також вивчення аспектів міжнародної академічної співпраці. Формування дослідницької компетентності є ефективним способом підготовки майбутніх учителів математики, здатних впроваджувати інновації у навчальний процес і відповідати викликам сучасного цифрового суспільства.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА