ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (МАТЕМАТИКА) У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ НАУКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ»
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242932Ключові слова:
компетентність, компетентнісний підхід, дослідницька компетентність, середня освіта, магістранти, професійна підготовка, курс Основи наукової комунікації іноземною мовою »Анотація
У статті розглянуто особливості формування дослідницької компетентності студентів другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта (Математика) у процесі вивчення дисципліни «Основи наукової комунікації іноземною мовою». Автор аналізує значення навчальної дисципліни як обов’язкового компонента в структурі освітньої програми, яке дозволяє якісно формувати дослідницьку компетентність майбутніх учителів математики, що сприяє їхньому професійному зростанню успішному включенню у сучасний науковий простір.
Метою статті є визначення важливих змістових складових і методичних прийомів, які сприяють розвитку дослідницької компетентності у студентів-математиків шляхом формування навичок академічного письма англійською мовою, ознайомлення з процедурою підготовки грантових заявок і міжнародних наукових проєктів, апробації наукових результатів власних досліджень .
Методологія дослідження включає компетентнісний підхід до вивчення формування дослідницької компетентності майбутніх учителів. Теоретичні методи аналізу змісту освітньо-професійних програм, освітньо-кваліфікаційних характеристик, науково-методичних публікацій дозволили систематизувати основні компоненти дослідницької компетентності. Емпіричні методи педагогічного спостереження за науково-дослідною роботою студентів дали змогу оцінити хід формування дослідницьких навичок магістрантів в процесі навчання.
Наукова новизна дослідження полягає у розробленні адаптованої методики формування дослідницької компетентності магістрантів, яка поєднує професійну підготовку майбутніх учителів математики з навичками англомовної наукової комунікації.
Висновки. Курс «Основи наукової комунікації іноземною мовою» є обов’язковим компонентом професійної підготовки магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Математика). Він сприяє інтеграції студентів до глобальної наукової спільноти через формування навичок написання наукових текстів англійською мовою, участі у грантових програмах і використання цифрових платформ для дослідницької діяльності. Аналіз змістових модулів курсу дозволив виділити його ключові особливості: розробку і презентацію академічних текстів, опанування віртуальних навчальних середовищ для досліджень і викладання, а також вивчення аспектів міжнародної академічної співпраці. Формування дослідницької компетентності є ефективним способом підготовки майбутніх учителів математики, здатних впроваджувати інновації у навчальний процес і відповідати викликам сучасного цифрового суспільства.