ТЕМА «НОВОГО ВИХОВАННЯ» У НАУКОВИХ ПУБЛІКАЦІЯХ ЛОРЕНСО ЛУЗУРІАГИ 1920-Х РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242940Ключові слова:
Лоренсо Лузуріага, педагогічна спадщина, публікації 1920 - х років, « нове виховання », « нові школи »Анотація
Компаративно-педагогічний напрям дослідження у наукових публікаціях Лоренсо Лузуріаги 1920-х років залишався провідним. Увага педагога дедалі більше сконцентровувалася на ідеї «нового виховання» та вивченні досвіду європейських та північноамериканських «нових шкіл».
Мета роботи передбачає вивчення педагогічної спадщини Лоренсо Лузуріаги, його наукових публікацій 1920-х років; аналіз пояснень та інтерпретацій феномена «нового виховання» іспанським педагогом.
Методологія. У ході дослідження педагогічної спадщини Лоренсо Лузуріаги використовувалися як загальнонаукові методологічні підходи – системний, проблемний, так і конкретно-наукові – парадигмально-педагогічний, порівняльно-педагогічний, проблемно-історичний, біографічний та герменевтичний підходи. Основними методами дослідження були педагогіко-ретроспективний, порівняльно-зіставний, метод герменевтики.
Наукова новизна. У статті показано, що в наукових публікаціях Лоренсо Лузуріаги 1920-х років були підняті значимі питання стосовно феномена «нового виховання».
Висновки. У педагогічних працях Лоренсо Лузуріаги 1920-х років було детально простежено генезу феномена «нового виховання», описано досвід європейських (переважно німецьких) та північноамериканських «нових шкіл». Освітянинові найзначнішими видавалися праксеологічні педагогічні смисли явища «нового виховання», тобто він розумів можливість якого-небудь педагогічного змінення тільки в умовах організації «активної дії», діяльності людини. У наукових публікаціях Лоренсо Лузуріаги 1920-х років повною мірою втілилися його націленості на реформаторські педагогічні ідеї та практику «нового виховання».