МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗВО

Автор(и)

  • Вадим Ребенок Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2943-9725
  • Наталія Носовець Кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1536-4870

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242927

Ключові слова:

професійна підготовка, фахові дисципліни, інформаційні технології, програмоване навчання

Анотація

У статті встановлено, що застосування інформаційних технологій дає можливість студентам організувати безперервне і ґрунтовне засвоєння навчального матеріалу на заняттях з фахових дисциплін.

В освітньому процесі застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі занять з фахових дисциплін у закладах вищої освіти, що дає змогу майбутнім викла­дачам інтенсифікувати освітній процес і підвищити його ефективність за рахунок можливості опрацювання значного обсягу освітньої інформації. У навчальній практиці інформаційні технології в більшості випадків застосовують як допоміжний засіб у комплексі з іншими засобами, що значно інтенсифікує цей процес.

Доведено, що освітній процес із використанням інформаційних технологій спонукає майбутніх викладачів до: самостійної роботи під час вивчення фахових дисциплін; створює сприятливу комунікативну ситуацію та умови для розвитку творчих здібностей особистості, які особливо важливі для студентів; підвищує мотивацію та пізнавальну активність студентів; покращує індивідуалізацію, диференціацію й інтенсифікацію процесу навчання; розширює та поглиблює міжпредметні зв’язки; систематизує й інтегрує знання окремих освітніх компонентів; організовує систематичний та достовірний контроль; уникає суб’єктивізму в оцінці.

Проаналізовано особливості професійної підготовки майбутніх викладачів до май­бутньої професійної діяльності, які акумулюють проблеми психологічної науки, пов’язаної з рисами та характеристикою особистості, можливостями, що обумовлюють успішність професійної підготовки.

Мета роботи – розкрити методичні основи професійної підготовки майбутніх викладачів транспортної галузі засобами інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти.

Методологічною основою є системний підхід до моделювання процесів формування готовності майбутнього викладача транспортної галузі під час використання інформа­ційних технологій. Аналіз історіографічних джерел та наукових публікацій.

Наукова новизна: визначено та обґрунтовано процес професійної підготовки майбутніх викладачів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях з фахових дисциплін у ЗВО.

Встановлено, що система застосування інформаційно-комунікаційних технологій сприятиме удосконаленню професійної підготовки майбутніх викладачів у процесі само­стійної навчальної діяльності, розвитку комунікативних здібностей, спрямованості до навчальної діяльності, організації продуктивного зворотного зв’язку.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА