ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ РЕФОРМ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242928Ключові слова:
сучасні технології, тьюторство, коучінг, фасилітація, едвайзингАнотація
З 2017 р. в Україні розпочався процес реформування системи освіти, який ознаменувався фундаментальними змінами та прийняттям нових законів. Реформування вітчизняної освіти вимагає знаходження та використання нових ефективних технологій та зміни педагогів. Сьогодні науково-педагогічні та педагогічні працівники не мають залишатись осторонь нових підходів і технологій, мають бути здатними виконувати нові ролі фасилітатора, коуча, тьютора, едвайзера.
Педагогічна фасилітація є видом педагогічної діяльності метою якої є допомога здобувачу освіти в усвідомленні власної самоцінності та підтримка у нього прагнення до розвитку та самореалізації.
Термін коучінг трактується як наставництво, надихання, тренування. Дослівно перекладається як «тренерство». Коучінг – це взаємостосунки між педагогом і здобувачами освіти, коли педагог ефективно організовує процес пошуку кращих відповідей на актуальні для останніх питання.
Тьюторство – це вид педагогічної діяльності спрямованої на формування самостійності та незалежності суб’єкта у розв’язанні педагогічних задач; супровід та підтримка спрямована на втілення дослідницької діяльності, проектів, індивідуальних освітніх програм.
Едвайзинг є різновидом соціально-педагогічного наставництва. Його метою є реалізація потенціалу здобувачів освіти та досягнення досконалості.
Мета статті полягає у здійсненні теоретичного аналізу використання сучасних освітніх технологій, а саме фасилітації, коучінгу, тьюторства, едвайзингу.
Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.
Наукова новизна полягає у розгляді сутнісного змісту, щодо використання у педагогічній практиці, сучасних освітніх технологій, як от фасилітація, коучінг, тьюторство, едвайзинг.
Висновки. Використання науково-педагогічними та педагогічними працівниками нових підходів і технологій, значно розширює можливості як здобувачів освіти, так і самих педагогів. Ефективне їх застосування потребує фахівців, які виконуватимуть специфічні завдання та стануть фасилітаторами, едвайзерами, тьюторами і коучами.