ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ РЕФОРМ

Автор(и)

  • Оксана Сагач Доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки корекційної освіти та менеджменту, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0002-4504-3405
  • Людмила Іваненко Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки корекційної освіти та менеджменту, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242928

Ключові слова:

сучасні технології, тьюторство, коучінг, фасилітація, едвайзинг

Анотація

З 2017 р. в Україні розпочався процес реформування системи освіти, який ознамену­вався фундаментальними змінами та прийняттям нових законів. Реформування вітчизняної освіти вимагає знаходження та використання нових ефективних технологій та зміни педагогів. Сьогодні науково-педагогічні та педагогічні працівники не мають залишатись осторонь нових підходів і технологій, мають бути здатними виконувати нові ролі фасиліта­тора, коуча, тьютора, едвайзера.

Педагогічна фасилітація є видом педагогічної діяльності метою якої є допомога здобувачу освіти в усвідомленні власної самоцінності та підтримка у нього прагнення до розвитку та самореалізації.

Термін коучінг трактується як наставництво, надихання, тренування. Дослівно перекладається як «тренерство». Коучінг – це взаємостосунки між педагогом і здобувачами освіти, коли педагог ефективно організовує процес пошуку кращих відповідей на актуальні для останніх питання.

Тьюторство – це вид педагогічної діяльності спрямованої на формування самостій­ності та незалежності суб’єкта у розв’язанні педагогічних задач; супровід та підтримка спрямована на втілення дослідницької діяльності, проектів, індивідуальних освітніх програм.

Едвайзинг є різновидом соціально-педагогічного наставництва. Його метою є реалізація потенціалу здобувачів освіти та досягнення досконалості.

Мета статті полягає у здійсненні теоретичного аналізу використання сучасних освітніх технологій, а саме фасилітації, коучінгу, тьюторства, едвайзингу.

Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.

Наукова новизна полягає у розгляді сутнісного змісту, щодо використання у педаго­гічній практиці, сучасних освітніх технологій, як от фасилітація, коучінг, тьюторство, едвайзинг.

Висновки. Використання науково-педагогічними та педагогічними працівниками нових підходів і технологій, значно розширює можливості як здобувачів освіти, так і самих педагогів. Ефективне їх застосування потребує фахівців, які виконуватимуть специфічні завдання та стануть фасилітаторами, едвайзерами, тьюторами і коучами.

 

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА