ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЛЕКСИЧНОГО ПІДХОДУ В СТАРШІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Катерина Шуст Магістрантка кафедри іноземної філології та освітніх технологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0000-2419-2463
  • Світлана Смоліна Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-0907-2054

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253233

Ключові слова:

методика навчання і викладання іноземних мов, лексичний підхід, лексичні одиниці, колокації, лексичні чанки, англомовна лексична компетентність

Анотація

У статті проаналізовано сучасний підхід до навчання іноземних мов (ІМ) у старшій школі, а саме, лексичний підхід. Висвітлені його особливості, теоретичні засади, та відмінності від методу Present Practice Produce (РРР). Наведено алгоритм впровадження даного підходу в урок, з доцільними типами та видами вправ на кожному з етапів.

Метою статті є розкрити сутність лексичного підходу до викладання англійської мови, описати його теоретичні засади, ключові елементи та особливості реалізації у навчальному процесі. Окреслити відмінності між методом PPP й лексичним підходом, продемонструвати його потенціал для формування англомовної лексичної компетентності в учнів старшої школи.

Методологічну основу дослідження становлять принципи науковості, системності та практичної спрямованості. У процесі написання статті було застосовано теоретичні методи – аналіз і синтез науково-педагогічної літератури з методики навчання і викладання ІМ, зокрема інформація про підходи РРР та лексичний підхід.

Наукова новизна статті полягає в комплексному аналізі лексичного підходу як методу, не лише алгоритму впровадження в урок, а й теоретичних засад, адже це не просто новий спосіб організації роботи на уроці, а новий погляд на мову та методику її викладання в цілому.

Висновки: Лексичний підхід пропонує альтернативне бачення процесу оволодіння іноземною мовою, де центральне місце займає спостереження за мовними зразками, формування гіпотез і практичне застосування вивченого. Такий підхід сприяє ефектив­нішому запам’ятовуванню та продуктивному використанню лексичних одиниць. Саме чанки, а не окремі слова, мають стати одиницею мовного навчання. Водночас реалізація лексичного підходу потребує фахової підготовки вчителя до ретельного відбору матеріалу, врахування рівня та потреб учнів, а також послідовного впровадження в практику алгоритму Observe Hypothesize Experiment (OHE).

 

Downloads

Опубліковано

25.06.2025