МОЖЛИВОСТІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ МАГІСТРАНТІВ НАУКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

  • Лариса Городнича Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-6795-5958
  • Анна Шкіра Викладач кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7818-9670
  • Інна Киян Старший викладач кафедри іноземних мов, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-8753-2090

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253225

Ключові слова:

штучний інтелект, академічна англійська, наукова комунікація, ICALL, магістранти

Анотація

У статті проаналізовано можливості використання інструментів штучного інтелекту для вдосконалення академічної англійської мови як засобу наукової комунікації серед здобувачів другого рівня вищої освіти. Автори розглядають ключові напрями засто­сування ШІ – генерацію текстів, автоматизовану перевірку, стилістичне редагування та адаптивне навчання. Особлива увага приділяється дидактичним стратегіям інтеграції ШІ-інструментів у навчальний процес, зокрема проєктному та проблемно-орієнтованому навчанню.

Метою статті є обґрунтування потенціалу штучного інтелекту в навчанні академічної англійської мови та визначення умов його ефективного і етично виваженого застосування у підготовці здобувачів другого рівня освіти до наукової діяльності.

Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному підході, що включає аналіз наукових публікацій, методів інтелектуальної підтримки навчання (ICALL), педагогічні спостереження та вивчення досвіду впровадження ШІ в освітню практику. Застосовано як теоретичні методи систематизації освітніх практик, так і елементи емпіричного підходу.

Наукова новизна роботи полягає в системному розгляді ролі генеративного ШІ в підвищенні академічної комунікативної спроможності здобувачів освіти, а також у виокремленні педагогічних умов ефективної інтеграції таких інструментів у процес вивчення академічної англійської.

Висновки. Інструменти ШІ відкривають нові можливості для вдосконалення наукового письма, розвитку рефлексії та академічної самостійності студентів. Водночас, їх ефективне використання можливе лише за умови методичного супроводу, формування критичного ставлення до згенерованого контенту, дотримання етичних норм та наявності чітких цілей освітнього процесу. Стаття підкреслює важливість підготовки викладачів до роботи з ШІ, а також потребу у створенні нормативного та методичного забезпечення для інтеграції інтелектуальних технологій у викладання наукової комунікації англійською мовою.

Downloads

Опубліковано

25.06.2025