ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ «MY JUMP LAB» ДЛЯ БІОМЕХАНІЧНОГО АНАЛІЗУ РУХІВ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253122Ключові слова:
мобільні додатки, My Jump Lab, кінематичні характеристики, урок фізичної культури, старшокласникиАнотація
Мобільні додатки відіграють важливу роль у фізичному вихованні, аналізі ефективності та розвитку навичок. Вони допомагають аналізувати техніку вправ, відстежувати активність, мотивують школярів до занять спортом та дозволяють точніше аналізувати рухи без дорогого лабораторного обладнання. Інтеграція гейміфікації в урок фізичної культури також збільшує залучення учнів до рухової активності. Використання таких технологій у фізичному вихованні сприяє підвищенню ефективності навчального процесу. З педагогічної точки зору, додатки виступають як інструмент для підтримки педагогіки, орієнтованої на учня, і саме вчителі повинні брати участь у постійному процесі діагностики, реагування та оцінювання, де додатки можуть бути використані для допомоги та зміцнення здатності вчителя розробляти більш ефективні форми, методи і засоби навчання.
Метою даної статті є обґрунтування важливості використання мобільних додатків на уроках фізичної культури та демонстрація їх практичного застосування для аналізу кінематики бігу на 30 метрів у межах уроку з легкої атлетики. У роботі розглянуто переваги цифрових технологій у навчальному процесі, а також наведено конкретні приклади використання мобільного додатка для збору та інтерпретації кінематичних показників бігу учнів.
Методологія дослідження. В процесі дослідження використовувався метод аналізу та узагальнення літературних джерел, з якісним і системним підходом; педагогічні методи дослідження (бесіди, спостереження); методи кінематичного аналізу мобільного додатку My Jump Lab – технологія SMAS: тест №1 – Спринт S-Mas, побудова кінограми бігу з фазами відштовхування, підтримки, приземлення; тест №2 – Contact and flight times, визначення контакту з поверхнею і часу у повітрі при виконанні учнями бігу на 30 м; тест 3 – Stopwatch (секундомір), визначення максимальної швидкості, максимального прискорення та тривалості руху. Експериментальною базою дослідження було обрано комунальний заклад Ліцей «Центральний» міської ради міста Кропивницького, в експерименті брали участь 20 учнів, серед яких 8 юнаків та 12 дівчат, віком 16-17 років.
Наукова новизна дослідження полягає у використанні мобільного додатку My Jump Lab на уроках фізичної культури при безпосередній участі старшокласників, які не тільки виконували легкоатлетичні локомоції, але й мали змогу проаналізувати власні результати, ознайомитися з кінематичними характеристиками бігу на 30 м і зробити відповідні висновки, щодо техніки бігу і розвитку швидкісно-силових якостей.
Висновки. Використання додатку сприяло підвищенню рівня мотивації учнів до більш відповідального ставлення до уроків фізичної культури, інтеграція технологій зробила уроки сучаснішими та ближчими до інтересів молоді, можливість бачити реальні дані та аналізувати результати допомогло старшокласникам краще розуміти свої сильні та слабкі сторони, персоналізовані результати мотивували учнів працювати над своїми показниками та вдосконалювати техніку.
Крім цього, школярі навчилися інтерпретувати біомеханічні показники, що розширило їхні знання у сфері спорту та науки, учні порівнювали свої результати, обговорювали техніку та підтримували один одного, що покращило атмосферу на уроках. Загалом, використання цього додатка зробило фізичну культуру більш інноваційною, інтерактивною та ефективною.