ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОЇ СКЛАДОВОЇ STEM
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253135Ключові слова:
STEM, інженерна складова STEM, підготовка вчителя, творчі здібності, фізикаАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки вчителя фізики для роботи з творчо обдарованими учнями в освітньому процесі з даного предмету.
Аналіз останніх наукових досліджень та публікацій авторів, які безпосередньо займаються впровадженням в освітній процес STEM, дозволили йому прийти до висновку стосовно того, що здійснювати таку підготовку вчителя фізики можна в ході реалізації в освітньому процесі її інженерної складової.
Мета статті: теоретично обґрунтувати потенціальні можливості STEM стосовно розвитку творчих здібностей учнів, та показати можливість професійної підготовки вчителя фізики до їх реалізації в освітньому процесі з даного навчального предмету.
Методологією нашого дослідження є аналіз наукових та науково-методичних публікацій, аналіз педагогічного досвіду вчителів фізики, спостереження за діяльністю вчителів під час постановки та оцінювання ними виконуваних учнями завдань творчого змісту, безпосередня робота автора в журі Всеукраїнського турніру юних винахідників і раціоналізатор та «Міжнародного STEM-конкурсу «Едісони ХХІ-го століття», участь у розробленні для них завдань, організація та проведення занять із вчителями та учнями в ESTEAM-просторі (Ko_Laba). Все це дозволило зробити відповідні узагальнення та висновки.
Наукова новизна полягає у теоретичному обґрунтуванні з наступним підтвердженням на практиці можливості підготовки вчителя фізики до реалізації творчої складової STEM, що сприяє розвитку творчих здібностей учнів в освітньому процесі з даного предмету.
Висновки. STEM, зокрема його інженерний складник, має значний потенціал стосовно розвитку творчих здібностей учнів.
Для реалізації даного потенціалу STEM у освітнього процесі з фізики є необхідність у відповідній професійній підготовці вчителя даного предмету.
Таку підготовку можна здійснювати в системі післядипломної педагогічної освіти, яка швидко реагує на запити вчителів та має безпосередні можливості для запровадження результатів підготовки вчителя в педагогічну практику.
Висока результативність у підготовці вчителів фізики до реалізації творчої (інженерної) складової STEM мають авторські курси, що викладаються фахівцями, які займаються даною проблемою, вебінари, тренінги та індивідуальні заняття.