ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА СПЕЦИФІКА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ ДО РОБОТИ В ПОЗАШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Микола Лазаренко Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання та хореографії, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3308-5154
  • Марія Трояновська Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології та методики фізичного виховання, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0009-6804-2665

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253139

Ключові слова:

система, підготовка, майбутні фахівці, фізична культура, спорт, аналіз, позашкільні навчальні заклади

Анотація

У статті розглянуто теоретичні проблеми та специфіку професійної підготовки майбутніх фахівців із фізичної культури та спорту до роботи в позашкільних навчальних закладах (надалі – ПНЗ).

Мета статті – розглянути теоретичні проблеми та розкрити специфіку фахової підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до роботи в ПНЗ.

Методологія. Для реалізації основних завдань дослідження використано теоретичні методи (аналіз, узагальнення, систематизація) та педагогічні спостереження за навчальним процесом, бесіди з викладачами, студентами, керівниками ПНЗ.

Результати дослідження. Розглянуто теоретичні проблеми та специфіку фахової підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до роботи в ПНЗ, показано, що вони мають актуальність і вимагають постійного удосконалення. З урахуванням резуль­татів дослідження, педагогічного спостереження та багаторічного власного професійного досвіду було розглянуто теоретичні проблеми та розкрито специфіку фахової підготовки майбутніх фахівців, які направлені для удосконалення різних аспектів професійної підго­товки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до роботи в ПНЗ. Головною функцією, яка покладається на майбутнього фахівця ПНЗ, що визначається його професійним призна­ченням є функція – організаторсько-навчально-виховна.

Висновки. Робота зі студентами має бути гнучкою, адаптованою до їхніх потреб і орієнтованою на якісну, професійну підготовку майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до роботи в ПНЗ. Головне – уміло визначити необхідні дисципліни, курси для навчання, створити середовище, за якого студент буде почуватися комфортно, рівноправно та впевнено для отримання знань, з урахуванням особистісного підходу, адже робота зі студентами вимагає врахування емоційних та соціальних особливостей.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ