ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФІТНЕС-ТРЕНЕРА
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253146Ключові слова:
фітнес - тренер, професійна підготовка, комунікативна компетентність, інтерактивні методи навчанняАнотація
Аналіз і синтез наукових досліджень, присвячених проблемі професійної діяльності фахівця з фізичного виховання, свідчить про те, що на сьогодні підготовка тренера у сфері фітнесу перебуває на етапі становлення. Цій проблематиці присвячено низку наукових праць, однак більшість з них акцентує увагу переважно на практичній складовій професійної підготовки. Водночас теоретико-методологічний аспект дослідження розвитку професійної підготовки фітнес-тренера залишається недостатньо розробленим і потребує подальшого наукового обґрунтування.
Мета дослідження – удосконалення системи професійної комунікативної підготовки фахівця у сфері фітнесу шляхом впровадження комплексу інтерактивних освітніх технологій.
Методологія дослідження охоплює використання низки теоретичних і емпіричних методів, зокрема: порівняльний аналіз наукових джерел, міждисциплінарний аналіз і синтез; тестування, контент-аналіз, педагогічне спостереження, моделювання методичних і практичних ситуацій, педагогічний експеримент, аналіз результатів навчальної діяльності. Також застосовано методи математичної статистики, адаптовані до специфіки дослідження, а результати подано у вигляді схем та графічних моделей.
Наукова новизна полягає у розробленні та теоретичному обґрунтуванні концептуальної моделі професійної підготовки фітнес-тренера, що стала основою для створення навчальної програми з формування комунікативної компетентності із залученням інтерактивних методів навчання. Модель базується на сучасних педагогічних підходах і враховує специфіку професійної діяльності у сфері фітнесу.
Висновки. Розроблена та експериментально перевірена авторська програма, орієнтована на розвиток професійного спілкування, забезпечує підготовку майбутніх фітнес-тренерів на якісно вищому рівні. У межах професійних компетентностей комунікативна діяльність розглядається через її форми (вербальну, невербальну), рівні реалізації (лінгвістичний, координаційний), мовленнєву поведінку та форми комунікативної взаємодії.