ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ КРЕАТИВНОЇ ПЕДАГОГІКИ В КОНТЕКСТІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253133Ключові слова:
креативна педагогіка, НУШ, фізична культура, м’які навички ( soft skills ), креативні рухиАнотація
У статті проаналізовано шляхи впровадження дидактичного арсеналу креативної педагогіки в уроки фізичної культури; наведено статистичні дані, щодо кореляційного зв’язку між рівнем розвитку креативності і рівнем успішності учнів та рівнем фізичної підготовленості; наведено методичні рекомендації вчителям фізичної культури щодо впровадження креативної педагогіки в освітній процес; наведено приклади креативних завдань на уроці фізичної культури.
Мета статті – визначити та описати теоретико-методичні основи креативної педагогіки в контексті фізичного виховання.
Методологія. Теорії та концепції: цінностей (С. Анісімов); формування системи цінностей у дітей, підлітків і молоді (О. Сухомлинська); формування особистості (К. Юнг, З. Фрейд, А. Маслоу, Дж. Келлі).
Наукова новизна, полягає в тому, що проаналізовано особливості впровадження дидактичного арсеналу креативної педагогіки в уроки фізичної культури.
Висновки. Описані креативні підходи до уроків фізичної культури можуть сприяти підвищенню мотивації учнів до занять фізичними вправами, коли заняття фізичною культурою стають цікавими та різноманітними, діти з більшим задоволенням відвідують уроки. Виконуючи нестандартні вправи та завдання, діти навчаються мислити нешаблонно, шукати нові рішення. Креативні вправи та рухи вимагають від учнів координації різних груп м’язів, що сприяє розвитку рухових навичок та сприяє розвитку координаційних здібностей. Спільні творчі завдання об’єднують дітей, допомагають їм навчатися працювати в команді, сприяють їх соціалізації. Незважаючи на розважальний характер, креативні вправи сприяють зміцненню здоров’я, підвищенню рівня фізичної підготовленості та опосередковано загальної успішності учнів (доведено результатами кореляційного аналізу).