ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

Автор(и)

  • Ірина Пронікова Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-6911-0433

DOI:

https://doi.org/10.58407/232220

Ключові слова:

фінансова грамотність, здобувачі освіти, заклади загальної середньої освіти, заклади післядипломної педагогічної освіти, цифрова економіка

Анотація

У статті проаналізовано отримання здобувачами освіти в закладах післядипломної педагогічної освіти знань з фінансової грамотності засобами цифрової економіки.
Метою дослідження є визначення особливостей та напрямів підвищення рівня фінансової грамотності здобувачів освіти у закладах післядипломної педагогічної освіти засобами цифрової економіки.
Методологія дослідження. У статті використано аналіз наукових джерел на філософському та загальнонауковому рівнях пізнання. Методологічною основою дослідження є системний підхід до аналізу, педагогічних досліджень з розвитку цифрової економіки у закладах післядипломної педагогічної освіти. Методологія дослідження дозволила визначити й обґрунтувати вплив цифрової економіки на якість підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що обґрунтовано використання і вплив цифрової економіки на удосконалення викладання з метою покращення технологій в освітньому процесі закладів післядипломної педагогічної освіти.
Проведене дослідження дозволяє зробити висновок, що фахова підготовка вчителів в системі підвищення їх кваліфікації у закладах післядипломної педагогічної освіти, зокрема з фінансової грамотності із використанням цифрової економіки, є вагомим чинником професійного росту і ресурсом їх практики. Удосконалення змісту цього процесу має стати одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу в закладах післядипломної педагогічної освіти. Доведено, що отримані під час підвищення кваліфікації вчителями знання та навички з фінансової грамотності з використанням цифрової економіки повинні розглядатися як фактор їх зростання. Тільки фінансово грамотні та компетентні вчителі спроможні виховувати підприємців-новаторів, інвесторів, свідомих платників податків і успішних фінансово грамотних громадян.

Біографія автора

Ірина Пронікова, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки і методики
викладання історії та суспільних дисциплін,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів, Україна)

Посилання

Diya. Tsyfrova osvita [Action. Digital education]. Retrieved from: https://osvita.diia.gov.ua/

Kontseptsiya rozvytku tsyfrovoyi ekonomiky ta suspilʹstva Ukrayiny na 2018–2020 roky [Concept for the development of the digital economy and society of Ukraine for 2018-2020]. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/67-2018-%D1%80

Pronikova, I. V. (2017). Finansova hramotnistʹ yak skladova ekonomichnoho vykhovannya uchnivsʹkoyi molodi [Financial literacy as a component of the economic education of young students]. Naukovi zapysky Maloyi akademiyi nauk Ukrayiny – Scientific notes of the Small Academy of Sciences of Ukraine: Coll. of science works. Series: Pedagogical sciences, 9, 188-194.

Radzishevskaya, D. V. Pidvyshchennya finansovoyi hramotnosti naselennya Ukrayiny yak odyn iz priorytetiv derzhavnoyi polityky na suchasnomu etapi. [Improving the financial literacy of the population as one of the priorities of state policy at the present stage]. Retrieved from: http://www.academy. gov.ua/ ej/ej13/txts/Radzishevska.pdf

Finansova hramotnistʹ, finansova inklyuziya ta finansovyy dobrobut v Ukrayini u 2021 rotsi: Proyekt USAID «Transformatsiya finansovoho sektoru» [Financial Literacy, Financial Inclusion, and Financial Well-Being in Ukraine in 2021: Project USAID «Financial Sector Transformation»]. Kyiv, Ukraine. Retrieved from: https://bank.gov.ua/admin_uploads/article/Research_Financial_Literacy_Inclusion_Welfare_2021.pdf?v=4

Financial SkillUp. Shkola platizhnoyi hramotnosti [School of payment literacy]. Retrieved from: https:// www.youtube.com/watch?v=dQhNOD_qSy0&list=PLggvf_k9rtkJyE_hhUZWR6HQqVlNyJvuv&index=3

OECD Publishing. 2014. 204 p. Retrieved from: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/9789264208094-en. pdf?expires=1593172050&id=id&accname=guest&checksum=CCD0A4F737902B635C0DC1BA23CDA120

Downloads

Опубліковано

28.09.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ