ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Лілія Богданович Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1968-2323

DOI:

https://doi.org/10.58407/231906

Ключові слова:

цифрові технології в освіті, майбутні вчителі початкової школи, мистецька компетентність, урок мистецтва, початкова школа, фахова підготовка

Анотація

Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання цифрових технологій на уроках мистецтва. Визначено, що використання цифрових ресурсів, їх інтеграція в освітній процес дозволяє ефективно вирішити ряд дидактичних завдань. Зокрема, перевагами використання цифрових технологій на уроках мистецтва в початковій школі є можливість проводити віртуальні екскурсії, прогулянки різними країнами, відвідувати музеї, національні парки та інше. Впровадження цифрових технологій забезпечує удосконалення освітнього процесу, доступність та ефективність сучасної освіти, підготовку майбутніх учителів до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, створюються умови для найбільш ефективного формування умінь і навичок критичного мислення, розвитку творчого потенціалу й самореалізації особистості. Процес підготовки майбутніх учителів початкової школи потребує оволодіння ними теорією та практикою використання сучасних цифрових технологій і формування в них професійно важливих компетентностей, зокрема й мистецької. Мета роботи полягає в дослідженні та виявленні можливостей використання цифрових технологій в освітньому процесі при підготовці майбутніх учителів початкової школи. Методологія. Для досягнення мети використовувалися системний підхід та загальнотеоретичні наукові методи, а саме: аналіз, синтез та систематизація досліджуваного матеріалу щодо використання цифрових технологій в освітньому процесі майбутніх учителів початкової школи.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у з’ясуванні основних переваг використання цифрових технологій в процесі формування мистецької компетентності майбутніх учителів початкової школи. Висновки. Відповідно до сучасного стану реформування освітньої сфери у статті наголошено на необхідності використання цифрових технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів початкової школи в процесі формування їх мистецької компетентності.

Біографія автора

Лілія Богданович , Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Аспірантка кафедри мистецьких дисциплін,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Kolesnyk, N. Ye. (2017). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vykorystannia suchasnykh novitnikh tsyfrovykh tekhnolohii u tvorchii diialnosti uchniv [Training of future primary school teachers to use the latest modern digital technology in the creative activities of students]. Rivne, Ukraine.

Kostetska, O. P. (2018). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti [Digital Technologies in education]. Ternopil, Ukraine.

Kulimova, Yu. Н. (2020). Vykorystannia veb-tekhnolohii u protsesi psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv pochatkovoi shkoly [Using the web-technologies in the process of psychological and pedagogical training of future primary school teachers]. Ukraine.

Ovcharuk, O. V. (2018). Tsyfrova kompetentnist vchytelia novoi ukrainskoi shkoly [Digital competence of the teacher of the new Ukrainian school]. Kyiv, Ukraine.

Khyzhniak, I. A, Vlasenko, K. V., Viktorenko, I. L., Velychko, V. Ye. (2021). Hotovnist maibutnikh fakhivtsiv pochatkovoi osvity do zastosuvannia tsyfrovykh zasobiv nachannia v profesiinii diialnosti [Readiness of future primary education specialists to use digital learning tools in professional activity]. Kyiv, Ukraine.

Chernenko, A. V. (2019). Tsyfrovi tekhnolohii u protsesi navchannia maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov [Digital Technologies in the Process of Teaching Future Foreign Languages Teachers]. Kharkiv, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023