ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ГИРЬОВИМ СПОРТОМ НА ПРОЯВ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ 9-11 КЛАСІВ

Автор(и)

  • Віктор Джим Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0002-4869-4844
  • Вячеслав Мулик Харківська державна академія фізичної культури

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232003

Ключові слова:

тестування, фізичні якості, гирьовий спорт, школярі, спортсмени

Анотація

Мета роботи: встановити залежність щодо впливу занять гирьовим спортом на прояв фізичних якостей школярів 9-11 класів
Методологія: дослідження проводилися в Покровсько-багачанському ліцеї Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області. Для розв’язання завдання була сформована група старшокласників, які систематично займалися у секції з силових видів спорту, а зокрема гирьовим спортом у складі 30 осіб. Вік випробовуваних дорівнював 15-17 рокам, стаж безперервних занять у секціях з гирьового спорту – 0,5–1,5 рокам.
Наукова новизна: представлено педагогічне тестування для визначення рівня рухових можливостей школярів 9-11 класів, які займалися у секціях з гирьового спорту. Були визначені вправи, які доцільно використовувати на даних етапах підготовки: біг на 30 м; на 1000 м; човниковий біг 4×9 м, с; вис на зігнутих руках, с; стрибок у довжину з місця, см; кистьова динамометрія; нахил тулуба вперед з положення сидячи.
Висновки: викладений в даній публікації матеріал, свідчать, що загальна фізична підготовленість школярів 9-11 класів, що тренуються у спортивних секціях загально-освітніх школах, за більшістю показників відповідають одноліткам, але мають більш покращені показники. Зазначені факти свідчать про уповільнення процесів децелерації фізичного розвитку сучасних дітей. У результаті проведеного тестування рухових якостей з використанням неспецифічних вправ для гирьового спорту виявлено, що показники з кожним роком покращуються у всіх вправах (р<0,05), особливо у бігу на 30 м, який помітно збільшився у інтервалі з 9-10, 10-11 та 9 до 11 років, в бігу на 1000 м, показники покращились у всіх вікових групах. У специфічних тестах, які притаманні гирьовому спорту таких як вис на зігнутих руках, а також кистьова динамометрія приріст результату був у всіх вікових групах (р<0,001).

Біографії авторів

Віктор Джим, Харківська державна академія фізичної культури

Доцент, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, професор кафедри атлетизму та силових видів спорту Харківської державної академії фізичної культури (Харків, Україна)

Вячеслав Мулик, Харківська державна академія фізичної культури

Професор, доктор наук з фізичного виховання і спорту, ректор Харківської державної академії фізичної культури (Харків, Україна)

Посилання

Bezkorovainyi, D. O. (2007). Vikovi zminy statychnoi vytryvalosti u shkoliariv 15–17 rokiv, yaki zaimaiutsia armsportom [Age-related changes in static endurance in schoolchildren aged 15–17 years engaged in arm sports]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 12, 8–11 [in Ukrainian].

Bezkorovainyi, D. O. (2008). Rozvytok syly zghynachiv peredplichchia ta zghynachiv kysti u shkoliariv 8–17 rokiv, yaki zaimaiutsia armsportom [Development of the strength of the forearm flexors and hand flexors in schoolchildren aged 8–17 years engaged in arm sports]. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, 4, 9–12. [in Ukrainian].

Bezkorovainyi, D. O. (2010). Bazova systema trenuvannia ta systema bezposerednoi pidhotovky do zmahan v armsporti [The basic system of training and the system of direct preparation for competitions in arm sports]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 1, 13–16 [in Ukrainian].

Vykhliaiev, Yu. M. (2014). Shliakhy vdoskonalennia neformalnoi fizkulturnoi osvity studentiv [Ways to improve non-formal physical education of students]. Herald of Chernihiv National Pedagogical University. Ser. Pedagogical sciences. Physical education and sports, 118 (2), 76–79 [in Ukrainian].

Dzhym, V. Yu. (2013). Osoblyvosti kharchuvannia bodibilderiv u pidhotovchomu periodi trenuvan [Peculiarities of nutrition of bodybuilders in the preparatory period of training]. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, 4 (37), 15–19 [in Ukrainian].

Dzhim, V. Yu. (2013). Pedagogicheskie osnovyi bezopasnosti pri zanyatiyah bodibildingom [Pedagogical principles of safety in bodybuilding classes]. New Trends in Teaching Social Science Subjects at Schools Specialized in Security: Proceedings of the International Scientific Conference, Slovakia, 111–118 [in Russian].

Dzhim, V. Yu. (2013) Sravnitelnyiy analiz tehniki ryivkovyih uprazhneniy v tyazheloy atletike i girevom sporte [Comparative analysis of jerking technique practiced in weightlifting and weightlifting]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sport, 11,10–16 [in Russian].

Ermakov, S. S., Ivaschenko, S. N. & Guzov, V. V. (2012). Osobennosti motivatsii studentov s primeneniem individualnyih programm fizicheskoy samopodgotovki [Peculiarities of students' motivation with the use of individual programs of physical self-training]. Phys. education of students. 4, 59–61. URL: http://www. sportedu.org.ua/html/journal/2012-N4/index.html [in Russian].

Kotov E. A. (2003). Formirovanie u studentov interesa k samostoyatelnyim zanyatiyam fizicheskimi uprazhneniyami [Formation of students' interest in independent physical exercises]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 14, 8–15 [in Russian].

Mulyk, K.V., Mulyk, V.V. (2015) Motyvatsiia shkoliariv ta studentiv do sportyvno-ozdorovchykh zaniat z turyzmu [Motivation of schoolchildren and students to sports and recreation classes in tourism]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 7, 33–39 [in Ukrainian].

Oleshko V. H. (2018).Teoriia ta metodyka trenerskoi diialnosti u vazhkii atletytsi: pidruch. dlia stud. zakl. vyshchoi osvity z fiz. vykhovannia i sportu [Theory and methods of coaching activity in weightlifting: tutorial. for students closing higher education in physics education and sports]. National University of Physical Education and Sports of Ukraine, Olympic literature, 332 [in Ukrainian].

Platonov V. N. (2015). Sistema podgotovki sportsmenov v olimpiyskom sporte. Obschaya teoriya i ee prakticheskie prilozheniya. [The system of training athletes in Olympic sports. General theory and its practical applications]: textbook [for trainers]: in 2 books. K.: Olympic literature. Book. 2. 752 p [in Russian].

Cornelius A. E., Brewer B. W., Van Raalte J. L. Applications of multilevel modeling in sport injury rehabi-litation research. International Journal of Sport and Exercise Psychology. 2007. Vol. 5(4). pp. 387-405. doi:10.1080/1612197X.2007.9671843 [in English]

Visek A. J., Watson J. C., Hurst J. R., Maxwell J. P., Harris B. S. Athletic identity and aggressiveness: A cross-cultural analysis of the athletic identity maintenance model. International Journal of Sport and Exercise Psychology. 2010. Vol.8(2). pp. 99–116. doi:10.1080/1612 197X.2010.9671936 [in English]

Downloads

Опубліковано

11.09.2023

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ