ЕФЕКТИВНІСТЬ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ТРЕНУВАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ МІНІ-ФУТБОЛОМ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232004Ключові слова:
учні, старша школа, функціональні, тренування, міні-футболАнотація
Мета дослідження – обґрунтувати ефективність функціонального тренування для розвитку рухових якостей учнів старшої школи в процесі занять міні-футболом.
Методологія дослідження. Для досягнення поставленої проблеми було використано такі методи, валідність, об’єктивність та інформативність яких підтверджена багатьма дослідженнями в галузі педагогіки, фізичного виховання та біомеханіки: теоретичні (аналіз та узагальнення наукових літературних джерел і досвіду передової практики), що дало можливість з’ясувати сучасний стан теорії і практики організації освітнього процесу з фізичного виховання учнів старшої школи в закладах загальної середньої освіти, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт; емпіричні (педагогічне спостереження, педагогічне тестування для діагностики рівня розвитку рухових якостей учнів, стабілографія); педагогічний експеримент провели з метою перевірки ефективності розробленого змісту занять з функціонального тренування для розвитку рухових якостей учнів старшої школи під час занять з міні-футболу; методи статистичної обробки даних для опрацювання результатів дослідження з метою їх якісного й кількісного аналізу та обґрунтованості висновків.
Наукова новизна полягає у тому, що розроблено зміст функціонального тренування для розвитку рухових якостей учнів старшої школи у процесі занять з міні-футбол.
Висновки. Одним із сучасних і перспективних засобів комплексного розвитку рухових якостей є функціональне тренування, яке фокусується на тренуванні функції тіла, що робить його найбільш ефективною формою тренування на сьогоднішній день.
При застосуванні функціонального тренування під час занять з міні-футболу, виявлено позитивну динаміку показників, що відображають рівень розвитку в учнів старшої школи важливих рухових якостей(р≤0,05).
Підвищення рівня фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку свідчить про те, що застосування впроваджених засобів функціонального тренування для розвитку рухових якостей учнів старшої школи під час занять з міні-футболу є ефективні. Учні стали більш координовані та готові до зміщення балансу на футбольному полі, постійної боротьби, а також до різких та непередбачуваних рухів у різних площинах тіла.
Посилання
Zhlobo, T.M., Gusak, Ye.S. & Zhlobo, V.O. (2020) Rozvitok ruhovih yakostej starshoklasnikiv u procesi zanyat mini-futbolom [Development of motor skills of high school students in the process of playing minifootball]. Innovacijni transformaciyi osvitnogo prostoru: zmist, napryami i tehnologiyi realizaciyi : materiali VII Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. molodih uchenih i studentiv, Chernigiv, 14 trav. 2020 r. Nacionalnij universitet «Chernigivskij kolegium» imeni T. G. Shevchenka [in Ukrainian].
Nosko, M.O. & Arkhypov, O.A. (2013). Rukhov iyakosti, yak osnovni kryterii rukhovoi funktsii liudyny [Motor qualities as the main criteria for human motor function]. Visnyk ChNP – Bulletinofthe T.G. Shevchenko National pedagogical university. 107, 67–70 [in Ukrainian].
Opanasyuk, F.G. & Griban G.P. (2004). Rozvitok spritnosti ta koordinacijnih zdibnostej v procesi samostijnih zanyat studentiv [Development of dexterity and coordination abilities in the process of independent studies of students] Zhitomir: DAU [in Ukrainian].
Boyle, M. (2004) Functional Training for Sports. Champaign, IL: Human Kinetics [in English].
Sipe, C. & Ritchie D. (2012) The Significant 7 Principles of Functional Training for Mature Adults. IDEA Fitness Journal, р.42-49 [in English].