ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232021Ключові слова:
педагогічна діяльність, професійна підготовка, вчитель, майбутній вчитель, фізична культураАнотація
Для успішної професійної діяльності майбутньому фахівцю необхідно опановувати глибокі знання з теоретичних та практичних дисциплін – педагогіки спорту, методики фізичного виховання, методики викладання, побудови занять, володіти необхідними організаторськими навичками. Професійна підготовка вчителя, його особистість, без сумніву, займають одне з головних місць в системі педагогічної освіти. Професіоналізм спеціаліста є однією із найбільш суттєвих його характеристик. Успішність роботи вчителя фізичної культури залежить саме від рівня професіоналізму.
У психологічній структурі педагогічної діяльності дослідники виділяють конструктивний, організаційний, комунікативний та гностичний компоненти. Можна виділити конструктивну, комунікативну, організаційну, гностичну складові діяльності вчителя фізичної культури.
Професійно-педагогічну діяльність слід розглядати, виходячи з особистісної харак-теристики вчителя, покликаного виконувати свої професійно-педагогічні функції. Функціо-нальні уміння майбутніх вчителів фізичної культури, їх розвиток є багатоаспектним процесом, своєрідність якого полягає у механізмах управління та регулювання активності школяра в ході здійснення ним фізичної діяльності.
Важливими аспектами педагогічної діяльності є ціле покладання, характеристика пізнавальних потреб та мотивів, управління, комплексний метод управління станом та активністю учнів. Важливим елементом педагогічної діяльності є педагогічна задача.
Метою статті є аналіз педагогічних аспектів професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури.
Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.
Наукова новизна полягає у тому, що у статті розглянуто методологічні та педагогічні аспекти професійної діяльності вчителя фізичної культури. Виявлені характерні ознаки та функції, компоненти, складові її реалізації.
Висновки. Педагогічна діяльність характеризується на рівні таких категорій як: учень, учитель, навчальна інформація. Основним результатом педагогічної діяльності є розвиток особистості учня, його здібностей та компетентності. Отже, важливою умовою успішного освоєння педагогічної діяльності є формування у студентів правильного уявлення про її зміст та структуру.
Посилання
Balsevich, V. K. (1999) Perspektivi razvitiya obshchei teorii i tekhnologii sportivnoi podgotovki i fizicheskogo vospitaniya [Prospects for the development of the general theory and technologies of sports training and physical education] Teoriya i praktika fizichnoї kulturi – Theory and practice of physical culture. № 4. P. 21–28 [in Ukrainian].
Buhaienko, T. V. (2018) Indyvidualnist i styl uchytelia fizychnoi kultury : navch.-metod. posib. [Individuality and style of the physical culture teacher: educational and methodological manua]. Sumy, Ukraine. [in Ukrainian].
Vulfov, B. Z. (2015) Pedahohika. Dydaktychni ihry yak metod navchannia [Pedagogy. Didactic games as a teaching method]. Retrieved from: https://stud.com.ua/46760/pedagogika/didaktichni_igri_ metod_navchannya
Hurevych P. S. (1999) Psykholohyia. [Psychology]. Moscow, Russia [in Russian].
Erasov, B. S. (1994) Sotsyalnaia kulturolohyia [Sotsyalnaia kulturolohyia]. Moscow [in Russian].
Zymniaia, Y. A. (2002) Pedahohycheskaia psykholohyia [Pedagogical psychology]. Moscow [in Russian].
Kovalchuk, V. A. (2003) Metodychni osnovy rozv’iazannia sotsialnopedahohichnykh zadach u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Methodological foundations for the development of social and pedagogical tasks in the process of training future teachers]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka – Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, №12. рр. 70–73 [in Ukrainian].
Kuzmina, N. V. (1980) Ponyatie «pedagogicheskaya sistema» i kriterii ee otsenki [The concept of «pedagogical system» and its evaluation criteria]. Metodyi sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniya – Methods of systematic pedagogical research. Р. 10. [in Russian].
Markova A. K. (1996) Psihologiya professionalizma [Psychology of professionalism]. Moscow [in Russian].
Meshko, H. M. (2010) Vstup do pedahohichnoi profesii : navchalnyi posibnyk [Introduction to the teaching profession: study guide]. Kyiv: «Akademvydav» [in Ukrainian].
Naumchuk, V. I. (2002) Profesiina pidhotovka maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury v protsesi samostiinoi roboty zi sportyvnykh ihor [Professional training of future physical culture teachers in the process of independent work on sports games]. Ternopil, Ukraine. [in Ukrainian].
Pechko, O. M. (2015) Formuvannia profesiinoho myslennia maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury zasobamy pedahohichnykh sytuatsii [Formation of professional thinking of future physical culture teachers by means of pedagogical situations]. Zhytomyr [in Ukrainian].
Sahach, O. M. (2020). Teoretychni zasady neperervnoho profesiinoho zrostannia maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury [Theoretical principles of continuous professional growth of future physical education teachers]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka – Bulletin of the «Chernihiv Collegium» National University named after T. G. Shevchenko. №10(166) рр. 177–181 [in Ukrainian].
Tomashchuk O., & Shandruk R. Formuvannia umin u maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury rozv’iazuvaty profesiini sytuatsii [Formation of skills of future physical culture teachers to solve professional situations]. Retrieved from: http : // naukam. triada. in. Ua / index.php / konferentsiji / sorokova-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya [in Ukrainian].
Chistyakova E. G., & Fedotova G. A. (2013). Formirovanie professionalno znachimyih kachestv buduschego bakalavra pedagogiki profil «Fizicheskaya kultura» [Formation of professionally significant qualities of the future bachelor of pedagogy «Physical culture» profile]. Novgorod: NovGU [in Russian].