МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ВОКАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ПОЧАТКОВИХ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ МИСТЕЦЬКИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231909

Ключові слова:

науковий підхід, педагогічний принцип, академічна вокально-виконавська культура, академічна традиція, bel canto

Анотація

Мета статті. Презентація наукових підходів і педагогічних принципів формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів ПСМНЗ.
Методологія. У статті використані наступні методи: джерелознавчий, компаративний, системний, узагальнення, універсалізації.
Наукова новизна. Вперше класифіковані наукові підходи і педагогічні принципи формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів ПСМНЗ.
Висновки. У статті висвітлено проблему методологічних основ формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів ПСМНЗ, обґрунтовано наукові підходи (культурологічний, аксіологічний, комунікативно-творчий, акмеологічний, компетентнісний, особистісно-орієнтований) й розроблено педагогічні принципи (орієнтації на цінності академічної вокально-виконавської традиції; розуміння академічності як еталону вокально-виконавської культури викладача ПСМНЗ; виховання ціннісних орієнтацій у майбутніх викладачів ПСМНЗ щодо академічної вокально-виконавської культури; академі-зація вокально-виконавської культури співу; цілеспрямованого залучення до академічного вокально-виконавського процесу як художньої комунікації; досягнення високого рівня культури спілкування в інтерпретаційній діяльності; досягнення найвищого рівня академічної вокально-виконавської майстерності; досягнення найвищого рівня педагогічної майстерності на основі поширення цінностей академічної вокально-виконавської культури; єдності теоретичної і практичної підготовки виконавця-носія академічної вокально-виконавської культури; методичної компетентності викладача-ретранслятора цінностей академічної традиції; академічної вокально-виконавської індивідуальної презентативності; педагогічної індивідуальної презентативності на основі методів та прийомів постановки дитячого голосу в академічній традиції), що сприяють ефективному формуванню академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів ПСМНЗ.

Біографія автора

Тетяна Мольдерф , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Аспірантка кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання,
Університет Григорія Сковороди в Переяславі
(Переяслав, Україна)

Посилання

Anishchenko, V. & Padalka, O. (2013). Kulʹturolohichnyy pidkhid u profesiyniy pidhotovtsi vchytelya [Cultural approach to teacher training] Adult education: theory, experience, perspectives]. Osvita doroslykh: teoriya, dosvid, perspektyvy. Kyyiv: IPOOD imeni Ivana Zyazyuna NAPN Ukrayiny, 6, 103-107.

Tsi, Minvey. (2017). Klassicheskoye naslediye yevropeyskogo iskusstva kak fundament vospitaniya akade-micheskogo pevtsa v Kitaye na sovremennom etape [The classical heritage of European art as the foundation for the education of an academic singer in China at the present stage]. Problemy vzaimodeystviya iskusstva, pedagogiki, teorii i praktiki obrazovaniya. Khar'kovskiy natsional'nyy universitet iskusstv imeni I. P. Kotlya-revskogo, 47, 264-276.

Velykyy tlumachnyy slovnyk suchasnoyi ukrayinsʹkoyi movy. (2009). [The Great Tlumach Dictionary of Modern Ukrainian Movies]. Kyyiv : Irpinʹ : VTF «Perun», 1736.

Vitvytsʹka, S. S. (2015). Aksiolohichnyy pidkhid do vykhovannya osobystosti maybutnʹoho vchytelya [An axiological step up to the emergence of the peculiarities of the future teacher] Kreatyvna pedahohika. Nauk.-metod. zhurnal Akademiya mizhnarodnoho spivrobitnytstva z kreatyvnoyi pedahohiky. Vinnytsya, 10, 63-67.

Demyr, M. (2016). Formuvannya interpertatsiynoyi kulʹtury maybutnikh uchyteliv muzyky u protsesi profesiynoyi pidhotovky [Formation of Interpertational Culture of Future Music Teachers in the Process of Vocational Training]. Odesa, 254.

Padalka, H.M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriya i metodyka vykladannya mystetsʹkykh dystsyplin) [Pedagogy of science (Theory and methods of teaching science disciplines)]. Kyyiv, Osvita Ukrayiny, 274.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023