ВИКОРИСТАННЯ РЕГІОНАЛЬНОГО КОМПОНЕНТУ В ЗМІСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231910

Ключові слова:

вчитель образотворчого мистецтва, народне мистецтво, регіональне мистецтво, студент, професійна підготовка

Анотація

Мета статті. Актуалізація проблеми використання регіонального народного мистецтва в змісті професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва.
Методологія. Аналіз нормативних документів, що визначають зміст і завдання освітньої галузі «Мистецтво», емпіричного досвіду викладання образотворчого мистецтва в закладах загальної середньої освіти та змісту фахових дисциплін в системі професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва; вивчення літературних джерел; педагогічні спостереження; методи порівняння та узагальнення науково-методичних досліджень з питань мистецької освіти.
Наукова новизна. Пропонується авторський досвід використання в системі професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва регіонального компоненту шляхом включення в освітню програму навчально-творчої практики етнографічного змісту та наповнення фахових дисциплін окремими темами з вивчення регіонального народного мистецтва.
Висновки. Вивчення регіонального народного мистецтва забезпечує формування у майбутніх учителів образотворчого мистецтва національної культури, естетичного смаку та усвідомлення особливої системи символічного відображення світу. Використання регіональ-ного компоненту в змісті професійної підготовки студентів сприяє усвідомленню основ національного формотворення, розвитку почуття гармонійного поєднання форми, кольору та оздоблення в сучасних творах мистецтва. Інтерпретуючи традиції народного мистецтва в сучасних авторських творах, у студентів активуються необмежені навчально-виховні та творчо-розвивальні можливості, що ґрунтуються на культурно-мистецьких засадах традиційного та регіонального мистецтва й реалізуються в сучасних техніках і матеріалах.

Біографія автора

Тетяна Носаченко , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання,
Університет Григорія Сковороди в Переяславі
(Переяслав, Україна)

Посилання

Boiko O. D. (2008). Istoriia Ukrainy : navchalnyi posibnyk [History of Ukraine: a study guide]. Kyiv : Akademvydav.

Lozko H. S. (2012). Etnoderzhavoznavstvo. Filosofsko-teoretychnyi vymir [Ethno-state studies. Philosophical and theoretical dimension]. Ternopil : Mandrivets. 384.

Moliako O. (2005). Funktsionalna model formuvannia polikulturnoi kompetentnosti shkoliariv [Functional model of formation of multicultural competence of schoolchildren]. Ridna shkola, 6, 10–16.

Nychkalo S. A. (2005). Kulturolohichne spriamuvannia navchalno-vykhovnoho protsesu v starshii shkoli [Cultural orientation of the educational process in high school]. Profesiino-khudozhnia osvita Ukrainy: zb. nauk. prats, 87–97.

Radchenko K. V. (2002). Dyzain: istoriia i suchasnist [Design: history and modernity]. Shkilna biblioteka, 171-175.

Stepyko M. (1998). Buttia etnosu: vytoky, suchasnist, perspektyvy (filosofsko metodolohichnyi analiz) [The origin of ethnos: origins, modernity, prospects (philosophical and methodological analysis)]. Kyiv : Tovarystvo «Znannia», 251.

Ukrainske narodoznavstvo : navchalnyi posibnyk [Ukrainian ethnology: teaching. manual]. Lviv : Feniks, 1994, 608.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023