ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УРСР У 50-60-ТІ РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.58407/232201Ключові слова:
методичні об’єднання, педагогічні працівники, дошкільні закладиАнотація
Статтю присвячено визначенню особливостей роботи методичних об’єднань та їх ролі у підвищенні кваліфікації педагогів дошкільної галузі.
Мета статті – схарактеризувати особливості роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роки ХХ століття.
Методологія. Під час висвітлення особливостей роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роки ХХ століття було застосовано низку методів що сприяють усвідомленню та аналізу проблеми, зокрема: аналіз педагогічної преси та архівних матеріалів з проблеми дослідження; порівняльно-зіставний – для вивчення поглядів різних науковців на порушену проблему; систематизації й узагальнення – для формулювання висновків.
Наукова новизна полягає в узагальненні питання особливостей роботи методичних об’єднань для педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР.
Висновки. У процесі дослідження було розглянуто й визначено особливості роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роках ХХ століття. Доведено, що методичні об’єднання відігравали значну роль у розвитку професіоналізму та підвищенню теоретичного рівня знань працівників дошкільних закладів зазначеного хронологічного проміжку. Установлено, що у зазначений хронологічний проміжок методичні об’єднання проводили для вихователів різних вікових груп дітей (молодшої, середньої, старшої груп), завідувачів, медсестер-виховательок. У змісті публікацій педагогічної преси визначено основні завдання та форми роботи з педагогами в процесі підвищення фахового рівня педагогічних працівників дошкільних закладів, оскільки саме вони надавали можливість швидкого обміну досвідом кращих педагогів дошкільної галузі.
Посилання
Dopovidni zapysky do Rady Ministriv ta TsK KP Ukrainy po doshkilnomu vykhovanniu za 1953 rik [Report notes to the Council of Ministers and the Central Committee of the Communist Party of Ukraine on preschool education for 1953]. (Fund 166. Inventory 15. File 1386. Leaf 154). Central State Archives of Supreme Bodies of Power and Government of Ukraine.
Kyrii, N. Ya., & Shcheblykina, O. A. (1952). Metodychni obiednannia doshkilnykh pratsivnykiv u m. Zhdanovi [Methodical associations of preschool workers in Zhdanov]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 9. 26–28.
Kolesnyk, O. (1960). Orhanizatsiia metodychnoi dopomohy kolhospnym doshkilnym ustanovam [Organiza-tion of methodical assistance to collective farm preschool institutions]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 4. 29–35.
Polianska, F. (1957). Kerivnytstvo robotoiu metodychnykh obiednan [Management of the work of methodical associations]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 12. 23–26.
Pro robotu opornykh doshkilnykh zakladiv Kharkivskoi oblasti [About the work of supporting preschool institutions of Kharkiv region]. (1965). Zbirnyk nakaziv ta instruktsii Ministerstva osvity URSR – A collection of orders and decrees of the Ministry of Education of the Ukrainian SSR. 15. 16–20.
Skorobohatova, Z. M. (1952). Dosvid provedennia kushchovykh mizhraionnykh metodychnykh obiednan [Experience of conducting bush inter-district methodical associations]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 6. 46–48.
Taratutina, Z. (1953). Dosvid roboty metodychnoho obiednannia [Work experience of methodical association]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 6. 40–41.