ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УРСР У 50-60-ТІ РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/232201

Ключові слова:

методичні об’єднання, педагогічні працівники, дошкільні заклади

Анотація

Статтю присвячено визначенню особливостей роботи методичних об’єднань та їх ролі у підвищенні кваліфікації педагогів дошкільної галузі.
Мета статті – схарактеризувати особливості роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роки ХХ століття.
Методологія. Під час висвітлення особливостей роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роки ХХ століття було застосовано низку методів що сприяють усвідомленню та аналізу проблеми, зокрема: аналіз педагогічної преси та архівних матеріалів з проблеми дослідження; порівняльно-зіставний – для вивчення поглядів різних науковців на порушену проблему; систематизації й узагальнення – для формулювання висновків.
Наукова новизна полягає в узагальненні питання особливостей роботи методичних об’єднань для педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР.
Висновки. У процесі дослідження було розглянуто й визначено особливості роботи методичних об’єднань педагогічних працівників дошкільних закладів УРСР у 50-60-х роках ХХ століття. Доведено, що методичні об’єднання відігравали значну роль у розвитку професіоналізму та підвищенню теоретичного рівня знань працівників дошкільних закладів зазначеного хронологічного проміжку. Установлено, що у зазначений хронологічний проміжок методичні об’єднання проводили для вихователів різних вікових груп дітей (молодшої, середньої, старшої груп), завідувачів, медсестер-виховательок. У змісті публікацій педагогічної преси визначено основні завдання та форми роботи з педагогами в процесі підвищення фахового рівня педагогічних працівників дошкільних закладів, оскільки саме вони надавали можливість швидкого обміну досвідом кращих педагогів дошкільної галузі.

Біографія автора

Катерина Біницька, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

Researcher ID A-6231-2019,
Scopus-Author ID 57211133186
Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки,
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
(м. Хмельницький, Україна)

Посилання

Dopovidni zapysky do Rady Ministriv ta TsK KP Ukrainy po doshkilnomu vykhovanniu za 1953 rik [Report notes to the Council of Ministers and the Central Committee of the Communist Party of Ukraine on preschool education for 1953]. (Fund 166. Inventory 15. File 1386. Leaf 154). Central State Archives of Supreme Bodies of Power and Government of Ukraine.

Kyrii, N. Ya., & Shcheblykina, O. A. (1952). Metodychni obiednannia doshkilnykh pratsivnykiv u m. Zhdanovi [Methodical associations of preschool workers in Zhdanov]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 9. 26–28.

Kolesnyk, O. (1960). Orhanizatsiia metodychnoi dopomohy kolhospnym doshkilnym ustanovam [Organiza-tion of methodical assistance to collective farm preschool institutions]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 4. 29–35.

Polianska, F. (1957). Kerivnytstvo robotoiu metodychnykh obiednan [Management of the work of methodical associations]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 12. 23–26.

Pro robotu opornykh doshkilnykh zakladiv Kharkivskoi oblasti [About the work of supporting preschool institutions of Kharkiv region]. (1965). Zbirnyk nakaziv ta instruktsii Ministerstva osvity URSR – A collection of orders and decrees of the Ministry of Education of the Ukrainian SSR. 15. 16–20.

Skorobohatova, Z. M. (1952). Dosvid provedennia kushchovykh mizhraionnykh metodychnykh obiednan [Experience of conducting bush inter-district methodical associations]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 6. 46–48.

Taratutina, Z. (1953). Dosvid roboty metodychnoho obiednannia [Work experience of methodical association]. Doshkilne vykhovannia – Preschool upbringing. 6. 40–41.

Downloads

Опубліковано

07.09.2023