ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ У ПОЧАТКОВИХ ШКОЛАХ ІТАЛІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231911

Ключові слова:

трудове виховання, трудове навчання, ручна праця, майстер-класи, творчі лабораторії

Анотація

У статті висвітлюються особливості трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Мета статті – виявлення особливостей трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Методологія. Для реалізації мети дослідження використано загальнонаукові методи: аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення, що дозволили виявити стан і перспективи дослідження, стали основою для вивчення окресленого питання та формулювання висновків наукової розвідки.
Наукова новизна. У статті висвітлено організаційно-методичні засади трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Висновки. Курс «Мистецтво та зображення», який викладається як обов’язкова навчальна дисципліна у початкових школах Італії має великі потенційні можливості для здійснення трудового виховання учнів. На уроках молодші школярі створюють сувеніри, подарунки, вироби до свят у різних техніках; виконують мистецькі проєкти; відвідують музеї та культурні осередки, знайомляться з декоративно-ужитковими мистецтвами та традиційними ремеслами Італії. В процесі трудової діяльності відбувається формування самостійної, відповідальної, працелюбної особистості; здатної творчо виконувати завдання; допомагати іншим; дбайливо ставитися до предметів, продуктів і знарядь праці; поважати людей різних професій. На уроках «Мистецтво і зображення» вчителі використовують традиційні методи навчання (фронтальна бесіда, пояснення, інструктаж, досліди, демонстрація зразків виробів, показ учителем трудових прийомів, практичні роботи) та інноваційні технології: ігрові, інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, проблемні, проєктні. Основною організаційною формою навчання є урок. В залежності від цілей уроку вчителі використовують фронтальну, групову та індивідуальну форми організації навчальної роботи. Трудове виховання молодших школярів здійснюється, також, у позаурочний час під час проведення майстер-класів та навчання учнів у спеціалізованих творчих лабораторіях, які функціонують при школах. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів зазначеної проблеми. Подальшого вивчення потребують питання здійснення трудового виховання учнів у процесі позакласної роботи у початкових школах Італії.

Біографія автора

Дана Огієнко , Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри мистецьких дисциплін,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Discipline «Art and іmage». Retrived from: https://www.icnavebrescia.edu.it/wp-content/uploads/2016/10/ arte-e-immagine-completo.pdf

Montagni А. Benefit from crafts and handicrafts. Retrived from: https://www.pianetamamma.it/il-bambino/ sviluppo-e-crescita/lavori-manuali-per-bambini-benefici.html

National recommendations for the curriculum of first degree education. Retrived from: https://www. miur.gov.it/documents/20182/51310/DM+254_2012.pdf/1f967360-0ca6-48fb-95e9-c15d49f18831?version= 1.0&t=1480418494262

Ohiienko, D. P. (2020). Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u kursi «Dyzayn i tekhnolohiyi» v pochatkoviy shkoli [Use of interactive learning technologies in the course «design and technology» in primary school]. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka – Bulletin of Chernihiv State Pedagogical University named after T.G. Shevchenko, 11 (167), 60–64.

Creative workshops. Manipulative and expressive activities for the development of creativity. Retrived from: https://www.scuolaferriere.it/laboratori-creativi

Downloads

Опубліковано

06.03.2023