ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ У ПОЧАТКОВИХ ШКОЛАХ ІТАЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/231911Ключові слова:
трудове виховання, трудове навчання, ручна праця, майстер-класи, творчі лабораторіїАнотація
У статті висвітлюються особливості трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Мета статті – виявлення особливостей трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Методологія. Для реалізації мети дослідження використано загальнонаукові методи: аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення, що дозволили виявити стан і перспективи дослідження, стали основою для вивчення окресленого питання та формулювання висновків наукової розвідки.
Наукова новизна. У статті висвітлено організаційно-методичні засади трудового виховання учнів у початкових школах Італії.
Висновки. Курс «Мистецтво та зображення», який викладається як обов’язкова навчальна дисципліна у початкових школах Італії має великі потенційні можливості для здійснення трудового виховання учнів. На уроках молодші школярі створюють сувеніри, подарунки, вироби до свят у різних техніках; виконують мистецькі проєкти; відвідують музеї та культурні осередки, знайомляться з декоративно-ужитковими мистецтвами та традиційними ремеслами Італії. В процесі трудової діяльності відбувається формування самостійної, відповідальної, працелюбної особистості; здатної творчо виконувати завдання; допомагати іншим; дбайливо ставитися до предметів, продуктів і знарядь праці; поважати людей різних професій. На уроках «Мистецтво і зображення» вчителі використовують традиційні методи навчання (фронтальна бесіда, пояснення, інструктаж, досліди, демонстрація зразків виробів, показ учителем трудових прийомів, практичні роботи) та інноваційні технології: ігрові, інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, проблемні, проєктні. Основною організаційною формою навчання є урок. В залежності від цілей уроку вчителі використовують фронтальну, групову та індивідуальну форми організації навчальної роботи. Трудове виховання молодших школярів здійснюється, також, у позаурочний час під час проведення майстер-класів та навчання учнів у спеціалізованих творчих лабораторіях, які функціонують при школах. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів зазначеної проблеми. Подальшого вивчення потребують питання здійснення трудового виховання учнів у процесі позакласної роботи у початкових школах Італії.
Посилання
Discipline «Art and іmage». Retrived from: https://www.icnavebrescia.edu.it/wp-content/uploads/2016/10/ arte-e-immagine-completo.pdf
Montagni А. Benefit from crafts and handicrafts. Retrived from: https://www.pianetamamma.it/il-bambino/ sviluppo-e-crescita/lavori-manuali-per-bambini-benefici.html
National recommendations for the curriculum of first degree education. Retrived from: https://www. miur.gov.it/documents/20182/51310/DM+254_2012.pdf/1f967360-0ca6-48fb-95e9-c15d49f18831?version= 1.0&t=1480418494262
Ohiienko, D. P. (2020). Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u kursi «Dyzayn i tekhnolohiyi» v pochatkoviy shkoli [Use of interactive learning technologies in the course «design and technology» in primary school]. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka – Bulletin of Chernihiv State Pedagogical University named after T.G. Shevchenko, 11 (167), 60–64.
Creative workshops. Manipulative and expressive activities for the development of creativity. Retrived from: https://www.scuolaferriere.it/laboratori-creativi