МІЖПРЕДМЕТНА ВЗАЄМОДІЯ ПРИ РОЗВ’ЯЗУВАННІ ЗАДАЧ З ТЕОРІЇ АВТОМОБІЛЯ

Автор(и)

  • Андрій Коляда Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-7605-8100

DOI:

https://doi.org/10.58407/232217

Ключові слова:

міжпредметні зв’язки, практично-орієнтовані задачі, автосправа

Анотація

Стаття присвячена розкриттю можливостей міжпредметної взаємодії з освітніми компонентами природничого циклу в процесі розв’язування майбутніми фахівцями автосправи практично-орієнтованих задач з теорії руху колісних транспортних засобів.
Мета роботи. Висвітлити корисність та доцільність використання в навчальному процесі переваг міжпредметної взаємодії як одного з важливих чинників підвищення ефективності вирішення проблеми формування у майбутніх фахівців автосправи технічного мислення під час розв’язування практично-орієнтованих задач з теорії руху колісних транспортних засобів.
Методологія. Вивчення та аналіз наукових публікацій, навчально-методичних видань, підручників, підбір практично-орієнтованих задач з теорії руху колісних транспортних засобів, особливості їх власного використання у навчально-виховному процесі для зацікавлення студентів з урахуванням досвіду роботи в закладах вищої освіти за напрямом «Транспорт».
Наукова новизна. Використання викладачем можливостей міжпредметної взаємодії під час розв’язування майбутніми фахівцями автосправи практично-орієнтованих задач з теорії руху колісних транспортних засобів полегшує формування орієнтовної основи дій на тих етапах засвоєння понять з теорії руху транспортних засобів, які суб’єктивно є найбільш важкими, коли суто теоретичний розгляд інформації має надмірно відволікаючий, абстрактний характер і тому важко співвідноситься з індивідуальними знаннями студентів.
Висновки. Під час розв’язування практично-орієнтованих задач з теорії руху автомобіля досить часто трапляється проблема передачі студентові образу складного поняття, що сформувався у свідомості досвідченого викладача протягом багаторічної педагогічної практики. При традиційному теоретичному вивченні передача особливостей та характеристик технічного об’єкта від викладача до студента здійснюється на мовно-мислительному рівні і, в результаті навчальної діяльності, в майбутнього фахівця формуються власні наочно-образні уявлення про матеріал, що вивчається, але вони часто є неточними та суттєво відрізняються від уявлень досвідченого викладача.
Міжпредметні зв'язки допомагають познайомити майбутніх фахівців автосправи з прикладними основами безпечного використання транспортних засобів у різних дорожньо-транспортних ситуаціях з урахуванням теоретичних закономірностей руху. Знаючи експлуатаційні властивості транспортного засобу, природу та види сил, що діють на нього, критично оцінюючи дорожні умови, майбутній фахівець зможе прогнозувати розвиток ситуації та вчасно вживати заходів щодо запобігання негативним наслідкам експлуатації транспортного засобу.

Біографія автора

Андрій Коляда, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Посилання

Volkov, V. & Vilʹsʹkyi, H. (2010). Teoriya rukhu avtomobilya: pidruchnyk [Theory of car movement: textbook]. Sumy, Ukraine: Universytetsʹka knyha.

Kucheruk I., Horbachuk I. & Lutsyk P. (2006). Zahalʹnyy kurs fizyky. Mekhanika. Molekulyarna fizyka i termodynamika [General course of physics. Vol.1. Mechanics. Molecular physics and thermodynamics]. Kyiv, Ukraine: Tekhnika.

Shatkovsʹka, H. (2008). Naukovo-metodychni zasady intehratsiyi znanʹ z fizyky i khimiyi studentiv vyshchykh navchalʹnykh zakladiv I-II rivniv akredytatsiyi tekhnichno-tekhnolohichnoho profilyu [Scientific and methodological principles of knowledge integration in physics and chemistry of higher educational institutions students by the I-II levels of technical and technological profile accreditation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine.

Downloads

Опубліковано

28.09.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ