МИСТЕЦЬКО-ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ПРАКТИК

Автор(и)

  • Лю Пен Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.58407/231912

Ключові слова:

соціокультурний простір, мистецько-освітнє явище, проєкт, проєктна діяльність

Анотація

Мета статті – висвітлення особливостей розробки й реалізації мистецько-освітніх проєктів крізь призму сучасних соціокультурних процесів.
Методологія. Основні положення даної наукової розвідки базуються на засадах мистецько-культурологічного підходу. Серед теоретичних методів дослідження актуальними є: аналіз культурологічних та мистецько-педагогічних джерел з досліджуваної проблеми, метод узагальнення наукової інформації з метою визначення сутності, змісту та структури соціокультурних явищ.
Наукова новизна. У статті розкрито взаємозв’язок мистецько-освітніх явищ в соціокультурному просторі, дано оцінку культурі як засобу освоєння світу, способу життєдіяльності, характеристики якісного стану суспільства. Автором висвітлено роль соціалізації у поступальному розвитку особистості, проаналізовано етапи соціального сходження людини крізь призму продуктивно-творчої діяльності.
У розвідці уточнено позиції вчених щодо значення проєктування в галузі культури та освіти, що знаходить найбільш суттєвий прояв у підтримці активності учасників культурної взаємодії, у створенні сприятливих умов для саморозвитку особистості через залучення до креативного середовища тощо.
Автором запропоновано принципи розробки та реалізації мистецько-освітніх проєктів (добровільність прийняття кожним учасником основних ідей, положень і правил; свобода вибору різних форм і видів мистецько-освітньої діяльності; комфортність спілку-вання, організованого на засадах взаєморозуміння, взаємопідтримки та взаємоповаги; толерантність у сприйнятті поглядів, думок і дій інших учасників проєкту).
Висновки. Існування феномену «мистецько-освітній проєкт» зумовлене його соціокультурним характером та художньо-педагогічною спрямованістю. Розкриття структурних і процесуальних характеристик розробки та реалізації проєкту в освітньому просторі засвідчується його важливим інтегративним значенням, що полягає у забезпеченні інструменталізації перспективних художньо-естетичних ідей, знаходженні креативних засобів продуктивної взаємодії учасників мистецько-освітнього процесу.

Біографія автора

Лю Пен , Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Аспірант кафедри хореографії,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
(м. Київ, Україна)

Посилання

Bodrova T. O. (2014). Pedahohichne proektuvannya u pidhotovtsi mahistriv muzychnoho mystetstva [Pedagogical design in the preparation of masters of musical art]. Pedahohichna maysternist yak systema profesiynykh i mystetskykh kompetentnostey: zb. Materialiv XI Mizhnar. Pedahohichno-mystetsʹkykh chytan pamiati O.P.Rudnytskoyi / Vyp.5 (9). – Chernivtsi, Ukraine: Zelena bukovyna.

Entsyklopediya osvity (2008). [Encyclopaedia of education] / APN Ukrayiny / holov. red. V. H. Kremin. Kyiv, Ukraine: Yurinkom Inter.

Ivanovska N. V., Shulhina V. D., Yakovlev O. V. (2018). Sotsiokulturne proektuvannya v mystetstvi: teoriya ta praktyka [Socio-cultural design in art: theory and practice Socio-cultural design in art: theory and practice]: pidruchnyk. Kyyiv, Ukraine: Natsionalna akademiya kerivnykh kadriv kultury i mystetstv.

Metod proektiv: tradytsiyi, perspektyvy, zhyttyevi rezultaty (2003) [The method of projects: traditions, perspectives, life results]: praktyko-zoriyentovanyy zbirnyk / S.M. Shevtsova, I.H.Yermakov. Kyiv, Ukraine: Departament.

Petrova, I. V. (2007). Proektuvannya v sotsialno-kulturniy sferi [Designing in the social-cultural sphere]: [navch. posib.] / Petrova I. V. Kyiv, Ukraine: Vyd-vo KNUKiM.

Podobyedova T. YU. ( 2005). Pidhotovka maybutnikh vchyteliv humanitarnoho profilyu do pedahohichnoho proektuvannya [Preparation of future humanitarian teachers for pedagogical design] avtoref. dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04; Luhansk, Ukraine: Luhan. nats. ped. un-t im. Tarasa Shevchenka.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023