ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/232222Ключові слова:
соціокультурна компетентність, майбутні вчителі, інформаційні технології, заклади вищої освіти, Інтернет технології, мультимедійна презентація, метод проєктів, онлайн-ресурсиАнотація
У статі розглянуто проблему формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови у закладах вищої освіти, обґрунтовано способи використання методу проєктів, мультимедійних технологій та Інтернет технологій на заняттях з іноземної мови у процесі формування соціокультурної компетентності.
Мета статті ‒ теоретично обґрунтувати доцільність використання інформаційних технологій у процесі формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної мови у закладах вищої освіти.
Методологія дослідження. Для отримання результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, порівняння, систематизації та узагальнення.
Наукова новизна полягає у розкритті шляхів впровадження інформаційних технологій у процесі формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної у закладах вищої освіти.
Висновки. Формування соціокультурної компетентності майбутніх філологів – це багатогранний процес, що потребує використання відповідних технологій для підготовки кваліфікованого вчителя іноземної мови. Ефективність формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної мови залежить від впровадження інформаційних технологій в процес їхньої підготовки. Інформаційні технології (мультимедійні презентації, метод проєктів, онлайн-ресурси) забезпечують суттєве підвищення якості набутих знань, удосконалення мовленнєвих навичок та вмінь студентів, мотивують студентів до оволодіння іноземною мовою.
Посилання
Verkhovna Rada Ukrainy. Zakon No 74/98-VR «Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii» [«About the National Informatization Program»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/go/74/98-вр [in Ukrainian].
Kylyvnyk, V. V. Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maiburnikh vchytaliv inizemnoi movy u protsesi pidhotovky v koledzhi [Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers in the process of college training]. Retrieved from: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/13456789/ 22534/ Kylyvnyk.pdf?sequence [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy Nakaz No 776 vid 16July 2018 «Pro zatverdzhennia Kontseptsii rozvytru pedahohichnoi osvity» [«On approval of the Concept of development of pedagogical education»]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/prozatverdzhennyakoncepciyirozvitkupedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Netosov, S. Vykorystannia informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii na urokah pravoznavstva [The use of information and communication technologies in legal studies]. Retrieved from: http://journal.iitta.gov.ua/ index.php/itlt/article/view/489/417 [in Ukrainian].
Nos, L. S., Stakhiv, M. O. Vykorystannia informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii yak zasobu formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Use of information and communication technologies as a means of forming the sociocultural competence of the future primary school teacher]. Retrieved from: https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/4ryWQXL7/ [in Ukrainian].
Romaniuk, V. L. Zastosuvannia onlain-instrumentiv na zaniattiakh z anhliiskoi movy u protsesi formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv anliiskoi movy [Application of online tools in English language classes in the process of formation of linguistic and sociocultural competence of future English language teachers]. Retrieved from: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/4221/ [in Ukrainian].
Semenova O. Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy [Formation of sociocultural competence of future teachers foreign language]. Retrieved from: https://www. Research-gate.net/publication/323729585_Formuvanna_sociokulturnoi_kompetencii_majbutnih_uciteliv_ inozemnoi_ movi [in Ukrainian].
Fomenko, T. M. Vyznachennia poniattia «sotsiokulturna kompetentnist» u suchasnii pardyhmi vyshchoi osvity [Definition of the concept of «sociocultural competence» in the modern paradigm of higher education]. Retrieved from: https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/2548/1pdf [in Ukrainian].
Fomenko, T. M. Zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u protsesi formuvannia sotsiokulturnoi kompe-tentnosti maibutnikh ahrariiv [Application of interactive technologies in the process of formation of socio-cultural competence of future farmers]. Retrieved from: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/4619/1 [in Ukrainian].
Chernukha, N. M. (2009) Umovy formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv-fililolhiv [Conditions for the formation of sociocultural competence of future philology teachers.]. Visnuk LNU imeni Tarasa Shevchenka – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University, Luhansk, Ukraine, 9 (172), 165 173.
Yarema, O. Vykorystannia suchasnykh internet-tekhnolohii u rozvytku sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy pochatkovoi lanky NUSH [Use of modern Internet technologies in the development of socio-cultural competence of future foreign language teachers of the elementary level of the New Ukrainian School]. Retrieved from: https://www.google.com/search?q=DOI+10.18372% 2F27865487. 1.16690&oq [in Ukrainian].
Strategies in language learning and use. Retrieved from: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/ 09500799608666908 (Accessed:14.06.2023) [in English].
Gienow, Wilfried/Hellwig, Karlheinz (Hrsg.): (1993). Prozessorientierte Mediendidaktik im Fremdspra-chenunterricht, Frankfurt: Lang. [in English].