ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/232222

Ключові слова:

соціокультурна компетентність, майбутні вчителі, інформаційні технології, заклади вищої освіти, Інтернет технології, мультимедійна презентація, метод проєктів, онлайн-ресурси

Анотація

У статі розглянуто проблему формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови у закладах вищої освіти, обґрунтовано способи використання методу проєктів, мультимедійних технологій та Інтернет технологій на заняттях з іноземної мови у процесі формування соціокультурної компетентності.
Мета статті ‒ теоретично обґрунтувати доцільність використання інформаційних технологій у процесі формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної мови у закладах вищої освіти.
Методологія дослідження. Для отримання результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, порівняння, систематизації та узагальнення.
Наукова новизна полягає у розкритті шляхів впровадження інформаційних технологій у процесі формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної у закладах вищої освіти.
Висновки. Формування соціокультурної компетентності майбутніх філологів – це багатогранний процес, що потребує використання відповідних технологій для підготовки кваліфікованого вчителя іноземної мови. Ефективність формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземної мови залежить від впровадження інформаційних технологій в процес їхньої підготовки. Інформаційні технології (мультимедійні презентації, метод проєктів, онлайн-ресурси) забезпечують суттєве підвищення якості набутих знань, удосконалення мовленнєвих навичок та вмінь студентів, мотивують студентів до оволодіння іноземною мовою.

Біографії авторів

Наталія Терентьєва, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри олімпійського та професійного спорту,
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
(м. Київ, Україна)

Вікторія Романюк, Київський інститут Національної гвардії України

Старший викладач кафедри мовної підготовки,
Київський інститут Національної гвардії України
(м. Київ, Україна)

Посилання

Verkhovna Rada Ukrainy. Zakon No 74/98-VR «Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii» [«About the National Informatization Program»]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/go/74/98-вр [in Ukrainian].

Kylyvnyk, V. V. Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maiburnikh vchytaliv inizemnoi movy u protsesi pidhotovky v koledzhi [Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers in the process of college training]. Retrieved from: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/13456789/ 22534/ Kylyvnyk.pdf?sequence [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy Nakaz No 776 vid 16July 2018 «Pro zatverdzhennia Kontseptsii rozvytru pedahohichnoi osvity» [«On approval of the Concept of development of pedagogical education»]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/prozatverdzhennyakoncepciyirozvitkupedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Netosov, S. Vykorystannia informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii na urokah pravoznavstva [The use of information and communication technologies in legal studies]. Retrieved from: http://journal.iitta.gov.ua/ index.php/itlt/article/view/489/417 [in Ukrainian].

Nos, L. S., Stakhiv, M. O. Vykorystannia informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii yak zasobu formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Use of information and communication technologies as a means of forming the sociocultural competence of the future primary school teacher]. Retrieved from: https://ouci.dntb.gov.ua/en/works/4ryWQXL7/ [in Ukrainian].

Romaniuk, V. L. Zastosuvannia onlain-instrumentiv na zaniattiakh z anhliiskoi movy u protsesi formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti u maibutnikh vchyteliv anliiskoi movy [Application of online tools in English language classes in the process of formation of linguistic and sociocultural competence of future English language teachers]. Retrieved from: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/4221/ [in Ukrainian].

Semenova O. Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy [Formation of sociocultural competence of future teachers foreign language]. Retrieved from: https://www. Research-gate.net/publication/323729585_Formuvanna_sociokulturnoi_kompetencii_majbutnih_uciteliv_ inozemnoi_ movi [in Ukrainian].

Fomenko, T. M. Vyznachennia poniattia «sotsiokulturna kompetentnist» u suchasnii pardyhmi vyshchoi osvity [Definition of the concept of «sociocultural competence» in the modern paradigm of higher education]. Retrieved from: https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/2548/1pdf [in Ukrainian].

Fomenko, T. M. Zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u protsesi formuvannia sotsiokulturnoi kompe-tentnosti maibutnikh ahrariiv [Application of interactive technologies in the process of formation of socio-cultural competence of future farmers]. Retrieved from: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/4619/1 [in Ukrainian].

Chernukha, N. M. (2009) Umovy formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv-fililolhiv [Conditions for the formation of sociocultural competence of future philology teachers.]. Visnuk LNU imeni Tarasa Shevchenka – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University, Luhansk, Ukraine, 9 (172), 165 173.

Yarema, O. Vykorystannia suchasnykh internet-tekhnolohii u rozvytku sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv inozemnoi movy pochatkovoi lanky NUSH [Use of modern Internet technologies in the development of socio-cultural competence of future foreign language teachers of the elementary level of the New Ukrainian School]. Retrieved from: https://www.google.com/search?q=DOI+10.18372% 2F27865487. 1.16690&oq [in Ukrainian].

Strategies in language learning and use. Retrieved from: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/ 09500799608666908 (Accessed:14.06.2023) [in English].

Gienow, Wilfried/Hellwig, Karlheinz (Hrsg.): (1993). Prozessorientierte Mediendidaktik im Fremdspra-chenunterricht, Frankfurt: Lang. [in English].

Downloads

Опубліковано

28.09.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ