ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ STEAM-ПРОЄКТУ З ТЕХНОЛОГІЇ ВИБІЙКИ

Автор(и)

  • Олександр Видра Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9281-915X
  • Софія Мнівець Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.58407/232224

Ключові слова:

STEAM-освіта, вибійка, декоративно-ужиткове мистецтво

Анотація

Основне спрямування статті й мета роботи – опублікувати результати організації виконання steam-проєкту з технології вибійки, що виконувався в рамках підготовки кваліфікаційної роботи бакалавра. Висвітлити матеріали аналізу технології вибійки як виду традиційного декоративно-прикладного мистецтва. Оприлюднити пояснювальну записку до проєкту «Штампи для вибійки». Повідомити про результати виготовлення штампів для вибійки за допомогою сучасної технології друку на 3D принтері. Представити методичні аспекти використання результатів виконання проєктної роботи учнями основної школи на уроках трудового навчання.
Проблематика статті побудована на твердженні, що теорія та практика вибійки представлена в широкому спектрі у позашкільній освіті й частіше в класичному варіанті, при цьому потенціал шкільної освіти може бути ефективно використаний для ознайомлення учнів з технологією вибійки саме на уроках трудового навчання з використанням сучасного інструментарію
Методологія побудована на використанні класичних методів і за допомогою технології STEAM-освіти, яка сприяє комплексному розвитку учнів, поєднуючи наукові та технологічні знання з творчістю, мистецтвом, культурними традиціями.
Новизна роботи: полягає в тому, що виготовлений виріб – «Штампи для вибійки» – може стати корисним об’єктом проєктно-технологічної діяльності для учнів 9 класу на уроках трудового навчання; детально розроблений увесь процес виготовлення виробу: від обґрунтування теми до підведення підсумків. Результати дипломного проєкту можуть бути використані вчителями трудового навчання та технологій, а також учнями закладів загальної середньої освіти.
Висновки. Проведене дослідження і розробка документації дали розуміння того, що самостійне виготовлення штамів для вибійки є вдалим з точки зору собівартості й маркетингу, надає чудову базу для творчого розвитку, можливість використати уяву і фантазію та отримати фантастичні вироби для прикраси оселі або одягу.
Даний проєкт може бути застосований не тільки окремо, а й у поєднанні з іншими, наприклад, виготовленням одягу, або інших естетичних елементів побуту з використання вибійки по тканині, чи міждисциплінарно пов’язаний з проєктною діяльністю учнів на уроках з інформатики тощо.

Біографії авторів

Олександр Видра, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат психологічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Софія Мнівець, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Студентка ННІ професійної освіти та технологій,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка
(м. Чернігів, Україна)

Посилання

Baybula, L. (2010). Kolektsiya yevreysʹkykh vybiyok u Lʹvivsʹkomu muzeyi etnohrafiyi ta khudozhnʹoho promyslu [Collection of Jewish knock-offs in the Lviv Museum of Ethnography and Art Craft]. Zbirnyk materialiv Naukovykh konferentsiy «Zberezhennya yevreysʹkoyi istoryko-kulʹturnoyi spadshchyny, yak chastky ukrayinsʹkoyi ta svitovoyi kulʹtury: pravovi, istorychni, mystetsʹki ta muzeyni aspekty» ta «Ukrayino-yevreysʹki vzayemyny: kulʹturolohichni, istorychni, sotsiolohichni aspekty», prysvyachena 90–y richnytsi proholoshennya ZUNR – Collection of materials of Scientific conferences «Protection of the Jewish historical and cultural recession, as part of Ukrainian and secular culture: legal, historical, mystical and museum aspects» and «Ukrainian-Jewish relations: cultural studies, historical, sociological aspects», dedicated to the 90th vote of WUPR. Еd. YA. Shashkevych. Lʹviv, Ukraine.

Bolyuk, O. (2020). Klishe dlya vybiyky Zakhidnoyi Ukrayiny: typy form, vydy rizʹby, motyvy dekoru [Clichés for punching in Western Ukraine: types of forms, types of carving, decorative motifs]. Narodoznavchi zoshyty – People's Knowledge. 4(154), 867-880.

Holovach, A. S., Dzhevaha, H. V. (2018). Uroky tekhnolohiyi u systemi STEAM-osvity [Technology lessons in the STEAM education system]. Visnyk Chernihivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka – Bulletin of the T. G. Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University. 151/2. 15-18.

Huley, O. V. (2010). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo [Arts and crafts]: Navchalʹnyy posibnyk. Sumy, Ukraine: Vydavnytstvo SumDPU im. A. S. Makanenka.

Dekoratyvno-uzhytkove mystetstvo. Slovnyk (2000). [Decorative and applied art. Dictionary] T. 1. Zapasko YA. P. (kerivnyk avtorsʹkoho kolektyvu), Holod I. V., Bilyk V. I., Kravchenko YA. O., Lupiy S. P., Lyubchenko V. F., Melʹnyk I. A., Charnovsʹkyy O. O., Shmahalo R. T. Lʹviv, Ukraine: Afisha.

Downloads

Опубліковано

29.09.2023

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ