ВПЛИВ ПЛЕНЕРНОГО РУХУ НА ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/231916Ключові слова:
пленер, живопис, художник, мистецькі закладиАнотація
Дуже часто поза увагою вчених та митців залишаються регіональні особливості пленерного руху. Враховуючи творчий мистецький потенціал чернігівського краю, зокрема, як потужного осередку художнього життя в Україні на тлі унікальної природно-ландшафтної привабливості, дослідження місцевого пленерного руху є надзвичайно важливим.
Мета роботи. Актуалізація та аналіз пленерного руху Чернігівщини та його роль у мистецькій освіті.
Методологія. Методологічною основою статті є власний творчо-практичний досвід участі автора у численних пленерах та їх організації; іконографічний аналіз пленерної творчості провідних місцевих художників.
Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше робиться спроба актуалізувати та проаналізувати сучасну пленерну школу Чернігівщини у її розвитку та її вплив на освітній процес у позашкільній художній освіті.
Висновки. Чернігівські художники тяжіють до сучасних інновацій у світовій культурі і тому перебуваючи під впливом європейських стандартів створюють нові мистецькі продукти, з яких шляхом інноваційних напрацювань з’являються актуальні твори мистецтва. Малодосліджена тема впливу пленерного руху на освітній процес мистецьких закладів потребує уваги у мистецтвознавчому напрямку, оскільки всі процеси які відбуваються у творчих пошуках митців зазвичай залишаються невисвітленими. Це призвело до втрати цілого культурного пласту творчих доробків починаючи з середини XX століття і до сьогодення. Культура пленерної роботи, як однієї із форм пізнання натури, відійшла на другий план у більшості професійних митців, які працюють у пейзажному жанрі. Актуальною стає підтримка художників з боку культурних інституцій, безпосередньо через організацію проєктів з проведення пленерів, виставок, презентацій, а також кадрового забезпечення викладачів у освітніх мистецьких закладах.
Посилання
Hip Hahoort. (2008). Menedzhment mystetstva. Pidpryiemnytskyi styl [Art management. Business style]. Lviv, Ukrainе: Litopys.
Dovidnyk Natsionalnoi spilky khudozhnykiv Ukrainy (2005). [Directory of the National Union of Artists of Ukraine] / Holovnyi redaktor Perevalskyi, V Ye. Kyiv, Ukrainе: Dyrektsiia vystavok NSKhU.
20 rokiv Chernihivskii oblasnii orhanizatsii Natsionalnoi spilky khudozhnykiv Ukrainy (2005). [20 years of the Chernihiv regional organization of the National Union of Artists of Ukraine.]. Kataloh.
25 rokiv. Chernihivska oblasna orhanizatsiia Natsionalnoi spilky khudozhnykiv Ukrainy. Zhyvopys. Hrafika. Skulptura. Dekoratyvno-uzhytkove mystetstvo (2010). [25 years old. Chernihiv regional organization of the National Union of Artists of Ukraine. Painting. Graphics. Sculpture. Decorative and applied art.]. Kataloh.
Dneprovskyi parom. Mezhdunarodnыi plener [Dnieper ferry. International plein air]. Kataloh. (2016).
Kataloh tvoriv uchasnykiv pleneru «Sedniv – 2004» (2004). [Catalog of works of participants in the open air «Sedniv – 2004»] / vidpovidalnyi za vydannia. Voloshchuk I.M. Chernihiv, Ukraine.
Liudmyla Koidan. (2004). Akvarel [Watercolor] / za redaktsiieiu Marychevskoho. Chernihiv, Ukrainе.: Vydavnyyi tsentr «Soviia A».
Putivnyk po muzeinomu prostoru Homelshchyny ta Chernihivshchyny(2018). [A guide to the museum space of Gomel region and Chernihiv region]. Kerivnyk Vyhonnaia, H. A. Minsk, Belarus.
Ukrainska akademiia mystetstva. Doslidnytski ta naukovo-metodychni pratsi (2001). [Ukrainian Academy of Arts. Research and scientific-methodological works]. Vypusk 8 / redaktsiina kolehiia: Chebykin, A. V., Aseiev, Yu. S., Makukhin, V. F. Kyiv, Ukrainе.